فاطمه السادات  شاه حسینی

فاطمه السادات شاه حسینی

متولد : 1368-12-29

فاطمه السادات شاه حسینی متولد 1 فروردین 1369 در تهران متولد شد. فارق التحصیل کارشناسی ارشد رشته ی ادیان و عرفان است. وی فعالیت خود را از سال 87 با تئاتر آغاز کرده و اکنون به عنوان مجری، گوینده و بازیگر در رادیو و تلویزیون ایران فعالیت می کند.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ی ادیان و عرفان

 

توضیحات

فاطمه السادات شاه حسینی متولد 1فروردین 1369در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ی ادیان و عرفان است. وی فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرده و امروز به عنوان مجری، گوینده و بازیگر فعالیت میکند.

فاطمه شاه حسینی فعالیت حرفه ای خود را از سال 87 زمانی که تنها 18 سال داشت در رادیو با عنوان بازیگر نوجوان آغاز کرد و در شبکه های مختلف رادیو در نمایش های گوناگون به ایفای نقش پرداخت.

همزمان با رادیو در جشنواره های مختلف تئاتر شرکت و موفق به دریافت جوایز متعددی در بازیگری شد.درسال 89با بازی در برنامه ی مستند-نمایشی جام جهان نما به تلویزیون راه یافت و بعد از آن در گروه کودک و نوجوان شبکه دو در برنامه سی یا سی مشغول به اجرا شد.

اما در سال 91، اجرا در برنامه ی شیش تایی ها به همراه مجری بخش پسرونه ی آن عبدالله روا موجب دیده شدن او در قاب تلویزیون شد و سپس بعد از سال 96 مجری گری برنامه ی همین- امروز و همین- امشب در بخش صبحگاهی و عصر گاهی در شبکه سلامت و برنامه خانه مهر در شبکه جام-جم را برعهده گرفت.وی همچنین در سریال بالهای خیس در شبکه یک سیما ایفای نقش کرد و در همین سال ها در کنار کار بازیگری در رادیو به تهیه کنندگی برنامه های نمایشی- طنز مشغول هست.

شاه حسینی در برنامه مثبت سلامت در شبکه ی سلامت و جمع ایرانی در شبکه جام جم بعنوان مجری حضور داشته است. وی در حال حاضر در شبکه آموزش برنامه مدرسه تلویزیونی، شبکه آی فیلم مسابقه ی نما به نما و ترانه باران را اجرا میکند.

او همزمان به حرفه ی گویندگی در رادیو هم مشغول هست.

منبع: منظوم