سارا  فرقانی‌

سارا فرقانی‌

متولد : 1383-05-07

سارا فرقانی‌، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «پایتخت 5»، سریال تلویزیونی «پایتخت ۳» و سریال تلویزیونی «پایتخت 1» فعالیت داشته است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

دوقلوهای مشهور سریال پایتخت که طرفداران زیادی در میان نوجوان پیدا کرده‌اند. سارا و نیکا فرقانی اصل 8 مرداد 1383 در تهران با اختلاف یک دقیقه متولد شدند. نیکا حدود یک دقیقه زودتر به دنیا آمد. پدرشان محسن فرقانی فوتبالیست بوده و حدود 15 سال در تیم‌های عقاب و راه‌آهن توپ زده است. اما به خاطر مصدومیت در یک حادثه دیگر امکان ادامه فوتبال را نداشته و با این حرفه خداحافظی کرده است. مادرشان هم نسرین جلیلی یک جورایی مدیر برنامه‌هایشان به‌حساب می‌آید. سارا و نیکا در سال 1392 به همراه خانواده به کشور سوئد مهاجرت کرده و هرساله برای ایفای نقش در «پایتخت» به ایران بازمی‌گردند. فراهم آوردن فضای مناسب برای تحصیل سارا و نیکا، دلیل اصلی مهاجراتشان به سوئد بوده است. آن‌ها در کلاس‌های مخصوص مهاجران ایرانی تحصیل کرده و همچنین زبان سوئدی را فراگرفته‌اند.

فعالیت هنری

 حضور خواهران دوقلو در جلوی دوربین سینما و تلویزیون به مدت‌ها قبل از مجموعه «پایتخت» بازمی‌گردد. آن‌ها در 9 ماهگی اولین تجربه هنری خود را در سریال «دوباره زندگی» به کارگردانی نادر مقدس به دست آورند. 6 سال بعد رسول حاتمی که ارتباط نزدیکی با عوامل «پایتخت» داشت آن‌ها را به سیروس مقدم معرفی کرد. سارا و نیکای 7 سال پس از گذراندن تست برای بازی در این سریال محبوب انتخاب شدند. آن‌ها در نقش دختران دوقلوی نقی معمولی (محسن تنابنده) در تمام سری‌های «پایتخت» (5 سری تا اکنون) حضور داشته و روزبه‌روز به شهرتشان افزوده می‌شود. مادرشان خانم جلیلی در رابطه ادامه حضور دخترانش در عرصه بازیگری این‌چنین می‌گوید: «فعلاً نمی‌خواهیم بچه‌ها بازیگر شوند. زیرا الآن در مرحله‌ای هستند که باید درس بخوانند و بازی در پایتخت برایشان کافی است.» خانم جلیلی همچنان در ادامه می‌گوید: «امیدوارم سارا و نیکا با بازی در سریال پایتخت که در خارج از کشور هم بیننده‌های زیادی دارد، سفیر هنری باشند و از طریق این سریال فرهنگ و خانواده ایرانی را به زیبایی به مردم دیگر کشورها معرفی کنند.»

حواشی پایتخت 5

 سارا و نیکا به گفته خودشان از همان ابتدا توانستند ارتباط خوب و صمیمی با اعضای پشت‌صحنه برقرار کنند و لحظات خوشی را در طول تولید سریال سپری می‌کنند. کوچولوهای 7 ساله حالا قد کشیده و در سری جدید حتی صحبت ازدواجشان (در فیلم البته) به میان آمد. همین مسئله مدتی هم این دو را ناخواسته در صدر حواشی و جنجال‌های سریال قرار داد. در طول داستان سری پنجم سریال «پایتخت» سارا و نیکا توسط دو برادر دوقلو معروف (رحمان و رحیم) از پدرشان خواستگاری شدند. درحالی‌که هنوز دانش‌آموز بودند سن کمی داشتند. این مسئله با انتقادات و اعتراضات زیادی از سوی کاربران مواجه شد و برخی سیاست مجموعه را عادی‌سازی ازدواج دختران در سنین بسیار پایین خواندند. محسن تنابنده در پاسخ حواشی گفت: «هرگز این پدیده کثیف را تبلیغ نمی‌کنند. منتقدان حاضر نیستند تا پایان سریال صبر کنند. ما مسئله ازدواج دختران  کم‌سن را مطرح کردیم چون مخالف سرسخت آن هستیم و بالاخره کسی باید آن را مطرح می‌کرد.» والدین سارا و نیکا (در فیلم) به‌شدت با این مسئله مخالف هستند و وقتی از قصد خواستگاران مطلع می‌شوند، واکنش تندی نشان می‌دهند.

منبع: منظوم