سعید  داخ

سعید داخ

سعید داخ بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

بیوگرافی سعید داخ

سعید داخ بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1349 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار سعید داخ می‌توان به بازیگری در سریال تنهایی لیلا، فیلم بدون تاریخ بدون امضاء و سریال دولت مخفی اشاره کرد.

سعید داخ نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1375 در 26 سالگی در سریال صید در پی صیاد به کارگردانی سیدصادق هاتفی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال تنهایی لیلا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید داخ محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ولی شیراندامی، سیدصادق هاتفی، محمد شیری و عباس وفایی را تجربه کرد.

بیوگرافی سعید داخ (+تصاویر خانوادگی)

 

سعید داخ در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سعید داخ در این سال، بازیگری در سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی و سریال تنهایی لیلا به کارگردانی محمدحسین لطیفی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید داخ بازی در سریال تنهایی لیلا بوده است. سعید داخ سال 1394 در 45 سالگی در سریال تنهایی لیلا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمدحسین لطیفی همکاری داشته است. سعید داخ توانست با بازی در سریال تنهایی لیلا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، اندیشه فولادوند و سام قریبیان بر تجارب او افزود.

سعید داخ علاوه‌بر سریال تنهایی لیلا، سال 1395 در 46 سالگی در فیلم بدون تاریخ بدون امضاء نیز بازی کرده است. سعید داخ این‌بار با وحید جلیلوند یعنی کارگردان فیلم بدون تاریخ بدون امضاء و هنرمندانی چون امیر آقایی، نوید محمدزاده، هدیه تهرانی و علیرضا استادی همکاری داشت.

سعید داخ | زندگینامه کامل “سعید داخ”

 

در این سال‌ها سعید داخ با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فرهاد بشارتی با 3 مرتبه، پژمان بازغی با 3 مرتبه، حسین توشه با 3 مرتبه، مهدی صبایی با 3 مرتبه و داریوش اشرفی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با سعید داخ داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سعید داخ آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سعید داخ را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 62% آثار وی تلویزیونی و 38% آثارش سینمایی است. در واقع سعید داخ از مجموع 18 اثری که در کارنامه دارد، در 11 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال گمشدگان، سریال ماه و پلنگ، سریال معمای شاه، سریال تنهایی لیلا، سریال دولت مخفی، سریال قهرمان، سریال آینه‌های نشکن، سریال گزارش یک اعدام، سریال دارگل، سریال مجلس آخر، ذبح اسماعیل و سریال صید در پی صیاد نام‌های و در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم گل نساء، فیلم بدون تاریخ بدون امضاء، فیلم افسونگر، فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت، فیلم دوران عاشقی، فیلم پایان خدمت و فیلم معبد جان بازی کرده است.

اینستاگرام سعید داخ یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. سعید داخ در اینستاگرام بیش از 39،443 نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از 2،671 نفر را دنبال می‌کند. همچنین سعید داخ تاکنون در اینستاگرام بیش از 984 پست بارگذاری کرده است. سعید داخ فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ 1393/04/09 شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از 113 لایک و 8 نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی سعید داخ تاکنون بیش از 7،183 لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی سعید داخ تاکنون بیش از 436 نظر ثبت شده است.

منظوم