امیر  نوروزی

امیر نوروزی

متولد : 1365-07-29

امیر نوروزی  زاده‌ی 30 مهر 1365 در تهران است.این چهره ، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر می باشد.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر

 

سوابق کاری

فعالیت های امیر نوروزی

 

  • نمایش B5-6
  • نمایش سرهنگ – نویسنده، کارگردان
  • فیلم مصلحت
  • فیلم مامان
  • فیلم فریدون
  • فیلم کوتاه مسافرت
  • سریال میخواهم زنده بمانم – نمایش خانگی
  • سریال مردم معمولی – نمایش خانگی

 

توضیحات

بیوگرافی امیر نوروزی بازیگر سینما، تئاتر، نویسنده و عکاس 

 

امیر نوروزی  زاده‌ی 30 مهر 1365 در تهران است.این چهره ، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر می باشد. وی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده و توانست با ایفای نقش فریدون در فیلم«مامان» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در  سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شود.

 

امیر نوروزی بازیگر سینما, زندگی نامه امیر نوروزی, امیر نوروزی و همسرش

بیوگرافی امیر نوروزی 

این چهره با سابقه 16 سال کار تئاتر، در سی و نهمیم جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و «مامان» به کارگردانی آرش انیسی حضور داشت و با حضور درخشان خود به عنوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد انتخاب شد.

امیر نوروزی در فیلم «مصلحت»، نقش "مسعود قاسمی" که یک کارمند قوه قضائیه است، هنرنمایی می کند و بخاطر عقده ها و عدم دل خوش از رژیم پهلوی با یک خانواده اشرافی درگیر می شود. 

وی همچنین در فیلم «مامان»، در نقش "فریدون" پسر چهل ساله ای بود که هچنان با خانواده خود زندگی می کند که هنوز نتوانسته است روی پای خود بایستد.

نکته جالب در رابطه با ایفای نقش "مسعود" و "فریدون" این است که دو کاراکتر دو نقطه مقابل هم بودند. "فریدون" فردی منفعل، ساده و ترسو است و از خود اراده ای برای انجام کارها ندارد اما شخصیت "مسعود" فردی سرشار از عقده و مرموزاست که گاهی عقده هایش لبریز می شوند.

همسر امیر نوروزی, امیر نوروزی, بیوگرافی امیر نوروزی

جوایز امیر نوروزی 

امیر نوروزی در رابطه با این دو فیلم در مصاحبه ای می گوید:

" به هر حال این دو کار تجربیات اول من در تصویر هستند و قبل از این تنها در یک فیلم کوتاه حضور داشتم و همیشه نگران بودم که از تئاتر امده ام و برخلاف تصور همه که فکر می کنند تئاتری ها در بازی غلو می کنند، تلاش کردم این گونه نباشد. ما نیز فیلم می بینیم و می توانیم این دو فضا را از هم تشخیص دهیم".

امیرنوروزی، کارگردانی و نویسندگی نمایش سرهنگ را به عهده داشت. وی برای بازی  در نمایش «B5-6» در دو جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره بین المللی تئاتر فجر مورد تقدیر قرار گرفت.

همسر امیر نوروزی, امیر نوروزی, بیوگرافی امیر نوروزی

بخشی  از گفت و گوی امیر نوروزی 

جناب نوروزی،چگونه به سینما راه یافتید و چگونه پذیرفتید که در این نقش حضور داشته باشید؟

فیلمنامه «مامان» و نقش فریدون،کاراکتری با جزئیات بسیار است که در زمینه ایفای نقش زمینه ی بازی را برای بازیگر ازاد میسازد.

با مطالعه فیلمنامه به این نتیجه رسیدم که این نقش بسیار روان و پرجزئیات است. در واقع، فریدون پیر پسری است که مشکلات خودش را دارد و با این سن همچنان سربار خانواده اش است. 

ما نمونه های بسیاری از این پیر پسر را درجامعه ی خود شاهدیم. افرادی که در سن بالا همچنان سربار خانواده هستند و از انجایی که این فرهنگ هنوز در کشور ما وجود ندارد که اجازه دهیم فرزندانمان در سنین کودکی مستقل شوند و پیشرفت کنند.

پس خانواده پناهگاهی برای فرزندان است و تا ابد می توانند در کنار خانواده زندگی کنند که این جنس زندگی یک تنبلی به فرد می دهد و فریدون نیز متاثر از همین فضاست؛ مادر این فیلم نیز مانند مادرهای دیگر نیست.در واقع، این مادر اشکالاتی دارد که بخشی از ان مختص به فرزندان و بالعکس می باشد.

تا چه اندازه به دریافت سیمرغ امید دارید؟

اغلب کسانی که نامزد دریافت سیمرغ بلورین هستند، هرکدام سابقه ی خوبی دارند و مطمئنا  آینده دار هستند. بی شک هرکدام آن ها سیمرغ را دریافت کنند من خوشحال می شوم چون تازه شروع کرده ام و توقعی ندارم.اگر هم جایزه سیمرغ بلورین را دریافت کنم، تغییری در رونداخلاقی من نمی گذارد و کارم را انجام می دهم.

زمانی که سیمرغ می  گیری اتفاقات بعدی که رخ می دهند بسیار اثر گذاراند و در هرصورت این نامزدی موجب افتخار من است چرا که قدرت انتخاب بیشتری به من می هد و این برای من کافی است.

امیر نوروزی بازیگر سینما, زندگی نامه امیر نوروزی, امیر نوروزی و همسرش

امیر نوروزی در حال ایفای نقش

ازدواج و فرزندان امیر نوروزی

متاسفانه از وضعیت تاهل این بازیگر اطلاعاتی در دسترس نیست.

فیلم های تلویزیونی امیر نوروزی

مسافرت می خواهم زنده بمانم مصلحت
 مامان  مردم معمولی   سوغات فرنگ
دندان طلا عیاران و طراران   -

گالری تصاویر امیر نوروزی:

فیلم های امیر نوروزی, امیر نوروزی بازیگر, امیر نوروزی و همسرش

عکس های جدید امیر نوروزی 

امیر نوروزی بازیگر, امیر نوروزی و همسرش, عکس های اینستاگرام امیر نوروزی

امیر نوروزی در سریال می خواهم زنده بمانم 

 

بیوگرافی امیر نوروزی
منابع: عرصه سه ، بیوته