آرش  معیریان

آرش معیریان

آرش معیریان تدوینگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

آرش معیریان تدوینگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. 

از مهم‌ترین آثار آرش معیریان می‌توان به فعالیت در سریال ساخت ایران 2، سریال آرام می گیریم و فیلم کلاهی برای باران اشاره کرد.

آرش معیریان کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1378 در فیلم شراره به کارگردانی سیامک شایقی به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال ساخت ایران 2، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آرش معیریان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون بهناز نازی، غلامرضا طباطبایی، شاهرخ فروتنیان و سروش صحت را تجربه کرد.

آرش معیریان در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم آرش معیریان در این سال، فعالیت در سریال ساخت ایران 2 به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و فعالیت در فیلم خالتور به عنوان تدوینگر محسوب می‌شود.

آرش معیریان آنونس‌سازی را آموزش می‌دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان  | Mehr News Agency

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آرش معیریان فعالیت در سریال ساخت ایران 2 بوده است. آرش معیریان سال 1396 سریال ساخت ایران 2 به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. آرش معیریان توانست با فعالیت در سریال ساخت ایران 2 تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر امین حیایی، محمدرضا گلزار، سحر دولتشاهی و سارا بهرامی توانست سطح کاری او را متحول کند.

آرش معیریان علاوه‌بر سریال ساخت ایران 2، سال 1395 در سریال آرام می گیریم نیز فعالیت داشته است. آرش معیریان این‌بار با روح الله سهرابی یعنی کارگردان سریال آرام می گیریم و هنرمندانی چون آتیلا پسیانی، حمیدرضا هدایتی، هوشنگ توکلی و لعیا زنگنه همکاری داشت.

با اینکه آرش معیریان را بیشتر بعنوان تدوینگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. آرش معیریان علاوه‌بر تدوینگر به‌عنوان کارگردان، دستیار تدوین و نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار آرش معیریان در حرفه‌ی کارگردان، فیلم آپاچی، فیلم خالتور، فیلم دم سرخ‌ها، فیلم آس و پاس، فیلم دریاکنار، فیلم شانس عشق تصادف، فیلم کالسکه، سریال تنهایی، سریال جلال‌الدین، سریال پیدا و پنهان، سریال سایه روشن، فیلم ساعت شلوغی، فیلم فیتیله و ماه پیشونی، فیلم داماد خجالتی، فیلم شیر و عسل، سریال گامی در تاریکی، فیلم احضارشدگان، سریال زهر و پادزهر، فیلم آنکه دریا می‌رود، فیلم چپ دست، فیلم شارلاتان و فیلم کما است. مهم‌ترین آثار آرش معیریان در حرفه‌ی دستیار تدوین، فیلم ضیافت و فیلم الو الو من جوجو‌ام! است. مهم‌ترین اثر آرش معیریان در حرفه‌ی نویسنده، فیلم خالتور است.

آرش معیریان - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی آرش معیریان آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. آرش معیریان را باید بیشتر تدوینگر سینما بدانیم چرا که 88% آثار وی سینمایی و 12% آثارش تلویزیونی است. در واقع آرش معیریان از مجموع 26 اثری که در کارنامه دارد، در 23 اثر در سینما با نام‌های فیلم آپاچی، فیلم خالتور، فیلم دریاچه ماهی، فیلم دریاکنار، فیلم کالسکه، فیلم ساعت شلوغی، فیلم فیتیله و ماه پیشونی، فیلم داماد خجالتی، فیلم دلداده، فیلم موج سوم، فیلم احضارشدگان، فیلم آنکه دریا می‌رود، فیلم دختر میلیونر، فیلم کلاهی برای باران، فیلم هر چی تو بخوای، فیلم چپ دست، فیلم شاخه گلی برای عروس، فیلم کوچولوی خوش شانس، فیلم بله برون، فیلم جوان ایرانی، فیلم دختری در قفس، فیلم بی تو تنهایم و فیلم شراره فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آرام می گیریم، سریال 101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها و سریال روشن‌تر از خاموشی فعالیت داشته است.

منظوم