رضا  کریمی

رضا کریمی

رضا کریمی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

رضا کریمی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار رضا کریمی می‌توان به کارگردانی سریال گمشدگان، سریال راه طولانی و فیلم تگرگ و آفتاب اشاره کرد.

رضا کریمی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1390 در سریال راه طولانی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال گمشدگان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رضا کریمی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا کیانیان، افسانه بایگان، پرویز پورحسینی و مهروز ناصرشریف را تجربه کرد.

رضا کریمی - بیوگرافی رضا کریمی | مشخصات

 

رضا کریمی در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم رضا کریمی در این سال، فعالیت در سریال گمشدگان به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی رضا کریمی فعالیت در سریال گمشدگان بوده است. رضا کریمی سال 1396 سریال گمشدگان را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از رضا کریمی نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال گمشدگان و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. رضا کریمی توانست با فعالیت در سریال گمشدگان تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پژمان بازغی، فریبا نادری، بهنام تشکر و ستاره اسکندری توانست سطح کاری او را متحول کند.

با اینکه رضا کریمی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. رضا کریمی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان مدیر تولید، بازیگر و مشاور نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار رضا کریمی در حرفه‌ی مدیر تولید، سریال شمعدونی و فیلم خوب بد جلف است. مهم‌ترین آثار رضا کریمی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم خوب بد جلف و سریال مسیر انحرافی است. مهم‌ترین اثر رضا کریمی در حرفه‌ی مشاور، سریال راه طولانی است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رضا کریمی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است.

بیوگرافی رضا کریمی بازیگر | پايگاه خبری افکارنيوز

 

در بیوگرافی رضا کریمی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی رضا کریمی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار رضا کریمی در منظوم سر بزنید. همه 3 اثر مهم رضا کریمی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار رضا کریمی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر رضا کریمی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی رضا کریمی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی رضا کریمی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال گمشدگان محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی رضا کریمی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم تگرگ و آفتاب محسوب می‌شود.

منظوم