سمیه  تاجیک

سمیه تاجیک

سمیه تاجیک نویسنده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سمیه تاجیک نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سمیه تاجیک می‌توان به فعالیت در سریال آسپرین، سریال ستارخان و سریال ایراندخت اشاره کرد.

سمیه تاجیک کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1390 در سریال عهدشکنی به کارگردانی محسن توکلی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آسپرین، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سمیه تاجیک محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون اصغر همت، فاطمه طاهری، رامتین خداپناهی و آزاده ریاضی را تجربه کرد.

سمیه تاجیک در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم سمیه تاجیک در این سال، فعالیت در سریال آسپرین به کارگردانی فرهاد نجفی محسوب می‌شود.

بیوگرافی "سمیه تاجیک" بازیگر نقش آسیه+تصاویر iFilm - آی فیلم

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سمیه تاجیک فعالیت در سریال آسپرین بوده است. سمیه تاجیک سال 1395 سریال آسپرین به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. سمیه تاجیک توانست با فعالیت در سریال آسپرین تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر علیرام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی و فرخ نعمتی توانست سطح کاری او را متحول کند.

سمیه تاجیک علاوه‌بر سریال آسپرین، سال 1396 در سریال ستارخان نیز فعالیت داشته است. سمیه تاجیک این‌بار با محمدرضا ورزی یعنی کارگردان سریال ستارخان و هنرمندانی چون سام قریبیان، سعید نیک‌پور، عبدالرضا فیاضی و عزت‌الله مهرآوران همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سمیه تاجیک آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. سمیه تاجیک را باید بیشتر نویسنده تلویزیون بدانیم چرا که 80% آثار وی تلویزیونی و 20% آثارش سینمایی است. در واقع سمیه تاجیک از مجموع 5 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در تلویزیون با نام سریال ستارخان، سریال ایراندخت، سریال آسپرین و سریال عهدشکنی نام‌های و در 1 اثر در سینما با نام فیلم داره صبح میشه فعالیت داشته است.

در بیوگرافی سمیه تاجیک آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سمیه تاجیک و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سمیه تاجیک در منظوم سر بزنید. همه 5 اثر مهم سمیه تاجیک در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سمیه تاجیک در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سمیه تاجیک در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سمیه تاجیک درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سمیه تاجیک بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال آسپرین محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سمیه تاجیک کمترین امتیاز را گرفته است، سریال عهدشکنی محسوب می‌شود.

منظوم