سعید  جلالی

سعید جلالی

سعید جلالی، نویسنده، طراح ایده و طرح و طراح صحنه سینما و تلویزیون سات

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سعید جلالی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سعید جلالی می‌توان به فعالیت در سریال عاشقانه، سریال دردسرهای عظیم و سریال زن‌بابا اشاره کرد.

سعید جلالی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1387 در سریال زمانی برای پشیمانی به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال عاشقانه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید جلالی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عبدالرضا اکبری، محمود عزیزی، حبیب دهقان‌نسب و سهیلا رضوی را تجربه کرد.

سعید جلالی در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 4 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم سعید جلالی در این سال، فعالیت در سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی، فعالیت در سریال پنچری به عنوان نویسنده ، فعالیت در فیلم شکلاتی به عنوان نویسنده و فعالیت در سریال زعفرانی به عنوان نویسنده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید جلالی فعالیت در سریال عاشقانه بوده است. سعید جلالی سال 1395 سریال عاشقانه به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. سعید جلالی توانست با فعالیت در سریال عاشقانه تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر محمدرضا گلزار، مهناز افشار، فرزاد فرزین و پانته‌آ بهرام توانست سطح کاری او را متحول کند.

سعید جلالی علاوه‌بر سریال عاشقانه، سال 1393 در سریال دردسرهای عظیم نیز فعالیت داشته است. سعید جلالی این‌بار با برزو نیک‌نژاد یعنی کارگردان سریال دردسرهای عظیم و هنرمندانی چون مهدی هاشمی، جواد عزتی، الناز حبیبی و مریم سعادت همکاری داشت.

با اینکه سعید جلالی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. سعید جلالی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان طراح ایده و طرح، طراح صحنه، طراح گریم و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر سعید جلالی در حرفه‌ی طراح ایده و طرح، سریال دختران حوا است. مهم‌ترین اثر سعید جلالی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم الماس بنفش است. مهم‌ترین اثر سعید جلالی در حرفه‌ی طراح گریم، فیلم الماس بنفش است. مهم‌ترین اثر سعید جلالی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم گیرنده است.

سعید جلالی: اقتباس باید دقیق و هوشمندانه صورت بگیرد!

 

سعید جلالی سال 1366 برای فیلم پرستار شب به کارگردانی محمدعلی نجفی توانست در 6مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس برنده شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سعید جلالی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. سعید جلالی را باید بیشتر نویسنده تلویزیون بدانیم چرا که 93% آثار وی تلویزیونی و 7% آثارش سینمایی است. در واقع سعید جلالی از مجموع 13 اثری که در کارنامه دارد، در 12 اثر در تلویزیون با نام سریال پنچری، سریال زعفرانی، سریال آخرین بازی، سریال دردسرهای عظیم، سریال آوای باران، سریال زمانه، سریال نقطه سر خط، سریال سه پنج دو، سریال خوش‌نشین‌ها، سریال زن‌بابا، سریال دلنوازان و سریال زمانی برای پشیمانی نام‌های و در 1 اثر در سینما با نام فیلم شکلاتی فعالیت داشته است.

در بیوگرافی سعید جلالی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سعید جلالی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سعید جلالی در منظوم سر بزنید. همه 13 اثر مهم سعید جلالی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سعید جلالی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سعید جلالی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سعید جلالی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سعید جلالی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال عاشقانه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سعید جلالی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم شکلاتی محسوب می‌شود.

منظوم