احمد  مرادپور

احمد مرادپور

احمد مرادپور، کارگردان، تدوینگر و ناظر سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

احمد مرادپور تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار احمد مرادپور می‌توان به فعالیت در فیلم رنجر، فیلم پرونده‌ای برای سارا و فیلم بهشت باران اشاره کرد.

احمد مرادپور کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1372 در فیلم بهشت باران به کارگردانی مجتبی فرآورده به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم رنجر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای احمد مرادپور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون احمدرضا کشاورز، امان اله رحیمی، رفیا تیرگری و امیر دژکام را تجربه کرد.

احمد مرادپور | بیوگرافی + عکس‌ها و فیلم‌ها | سلام‌سینما

 

احمد مرادپور در سال 1378 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم احمد مرادپور در این سال، فعالیت در فیلم رنجر به کارگردانی احمد مرادپور محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی احمد مرادپور فعالیت در فیلم رنجر بوده است. احمد مرادپور سال 1378 فیلم رنجر به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. احمد مرادپور توانست با فعالیت در فیلم رنجر تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر جمشید هاشم‌پور، محمود لیاقت، احمد راد و سعید قائمی توانست سطح کاری او را متحول کند.

احمد مرادپور علاوه‌بر فیلم رنجر، سال 1393 در فیلم پرونده‌ای برای سارا نیز فعالیت داشته است. احمد مرادپور این‌بار با نادر مقدس یعنی کارگردان فیلم پرونده‌ای برای سارا و هنرمندانی چون شاهرخ فروتنیان، اردلان شجاع‌کاوه، آزیتا لاچینی و پریا مردانیان همکاری داشت.

با اینکه احمد مرادپور را بیشتر بعنوان تدوینگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. احمد مرادپور علاوه‌بر تدوینگر به‌عنوان کارگردان، ناظر و نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار احمد مرادپور در حرفه‌ی کارگردان، فیلم رنجر و فیلم سجاده‌ی آتش است. مهم‌ترین اثر احمد مرادپور در حرفه‌ی ناظر، سریال زیر پای مادر است. مهم‌ترین اثر احمد مرادپور در حرفه‌ی نویسنده، فیلم سجاده‌ی آتش است.

Iranian Movie DataBase احمد مرادپور :.

 

احمد مرادپور سال 1395 برای فیلم سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری توانست در 35مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود.

در بیوگرافی احمد مرادپور آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی احمد مرادپور و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار احمد مرادپور در منظوم سر بزنید. همه 3 اثر مهم احمد مرادپور در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار احمد مرادپور در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر احمد مرادپور در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی احمد مرادپور درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی احمد مرادپور بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم رنجر محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی احمد مرادپور کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بهشت باران محسوب می‌شود.

منظوم