بهدخت  ولیان

بهدخت ولیان

بهدخت ولیان بازیگر متولد دهه شصت است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

سورنجان ۱۳۹۶    میدان سرخ ۱۳۹۹. ۱۴۰۰ 
فیلم امیر ۱۳۹۶   پیلوت ۱۳۹۶ 
  تولک آسمان آفتابی نیست ۱۳۹۳ 
دوران سرطانی ۱۳۹۵   فیلم بی صدا ۱۳۹۵   

 

توضیحات

بهدخت ولیان زاده دهه شصت است وی فارغ التحصیل رشته بازیگری در مقطع لیسانس است. بهدخت ولیان بازیگری  را ازتئاتر آغاز کرد و در نمایش های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم های بهدخت ولیان + بیوگرافی

 

از کارهای بهدخت ولیان در تئاتر می توان به نمایش اسم که خانم لیلی رشیدی کارگردان  آن بودند، نوستوس با کارگردانی محمد منعم ، ماجرای مترانپاژ حسن معجونی و سالگشتگی به کارگردانی امیررضا کوهستانی اشاره کرد.

بهدخت ولیان اولین کار خود جلوی دوربین را با حضور در فیلم  سینمایی آسمان آفتابی نیست به کارگردانی مهران ملکوتی در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. با اینکه موفقیت این اثر زیاد نبود ولی تجربه خوبی برای بهدخت ولیان به شمار میرود .زیرا بازیگرانی چون  فرهاد قائمیان ، قربان نجفی ، توماج پورمراد و مهران ملکوتی تجربه همکاری داشت.

بیوگرافی و عکس های بهدخت ولیان بازیگر ایرانی

 

مصاحبه با بهدخت ولیان

بهدخت ولیان در یکی از مصاحبه هایش با خبرنگاران در مورد علاقه اش به سینما و تئاتر می‌گوید : سینما و تئاتر هردو برای من مهم هستند این دو تفاوت بسیاری با هم دارند. اما من واقعاً هر دوی آن‌ها را دوست دارم و حقیقتی که در مورد تئاتر باید بگویم این است که مهم ترین و بزرگ ترین کلاس درس برای یک بازیگر تئاتر است.  به همین دلیل بسیار خرسندم که در صحنه تئاتر با بازیگران بزرگی همکاری داشته ام و در نمایش های مختلف ایفای نقش کرده ام . در کل باید بگویم اگر تئاتر نبود من هم امروز در این جایگاه نبودم .

آغاز فعالیت بهدخت ولیان

بهدخت ولیان کار خود را با تئاتر شروع کرد و زمان زیادی طول نکشید که وارد سینما شد. نمایش‌های  اسم ، سالگشتگی ،نوستوس و ماجرای مترانپاژ از معروف‌ترین تئاتر این بازیگر هنرمند می باشد که در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

وضعیت تأهل و ازدواج بهدخت ولیان

متأسفانه از وضعیت ازدواج و تاهل بهدخت ولیان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. به استناد از برخی روایات احتمال می رود این بازیگر بی حاشیه مجرد باشد.

بیوگرافی بهدخت ولیان و عکس های بسیار زیبای وی در مکان های مختلف

 

جوایز و افتخارات بهدخت ولیان

- منتخب بهترین بازیگر زن جشنواره سالمونای ایتالیا 

- حضور در جشنواره فیلم فجر

بیتوته