اکبر معززی

اکبر معززی

اکبر معززی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

اکبر معززی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار اکبر معززی می‌توان به بازیگری در سریال پشت‌بام تهران، سریال پنج کیلومتر تا بهشت و سریال کوچک جنگلی اشاره کرد.

اکبر معززی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1357 در فیلم سفر سنگ به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پشت‌بام تهران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اکبر معززی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سعید راد، فرزانه تأییدی، محمدرضا فاضلی و عبدالحسین گیل را تجربه کرد.

بیوگرافی اکبر معززی | نماوا

 

اکبر معززی در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم اکبر معززی در این سال، بازیگری در سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی و سریال پشت‌بام تهران به کارگردانی بهرنگ توفیقی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی اکبر معززی بازی در سریال پشت‌بام تهران بوده است. اکبر معززی سال 1394 سریال پشت‌بام تهران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با بهرنگ توفیقی همکاری داشته است. اکبر معززی توانست با بازی در سریال پشت‌بام تهران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کامبیز دیرباز، سام درخشانی، لعیا زنگنه و ثریا قاسمی بر تجارب او افزود.

رزومه اکبر معززی | sevenartpedia.ir | sevenartpedia

 

اکبر معززی علاوه‌بر سریال پشت‌بام تهران، سال 1390 در سریال پنج کیلومتر تا بهشت نیز بازی کرده است. اکبر معززی این‌بار با علیرضا افخمی یعنی کارگردان سریال پنج کیلومتر تا بهشت و هنرمندانی چون پردیس افکاری، داریوش فرهنگ، مهدی سلوکی و پریناز ایزدیار همکاری داشت.

در این سال‌ها اکبر معززی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران پولاد کیمیایی با 8 مرتبه، علی‌اصغر طبسی با 8 مرتبه، خسرو شکیبایی با 7 مرتبه، کیانوش گرامی با 6 مرتبه و سعید پیردوست با 5 مرتبه بیشترین همکاری را با اکبر معززی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی اکبر معززی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. اکبر معززی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 82% آثار وی سینمایی و 18% آثارش تلویزیونی است. در واقع اکبر معززی از مجموع 39 اثری که در کارنامه دارد، در 32 اثر در سینما با نام‌های فیلم کار کثیف، فیلم قاتل اهلی، فیلم هاری، فیلم تراژدی، فیلم واقعیت پوشالی، فیلم خرس، فیلم جرم، فیلم کوچه ملی، فیلم شرقی، فیلم همان روز، فیلم رئیس، فیلم حکم، فیلم بوتیک، فیلم صبحانه ای برای دونفر، فیلم کاغذ بی خط، فیلم نیمه پنهان، فیلم اعتراض، فیلم فریاد، فیلم شوکران، فیلم جهان‌پهلوان تختی، فیلم مرسدس، فیلم لاک‌پشت، فیلم هتل کارتن، فیلم ضیافت، فیلم بلوف، فیلم عروس، فیلم مرگ پلنگ، فیلم تفنگهای سحرگاه، فیلم مار، فیلم تیغ و ابریشم، فیلم خط قرمز و فیلم سفر سنگ به ایفای نقش پرداخته و در 7 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال زندگی از نو، سریال معمای شاه، سریال پشت‌بام تهران، سریال انقلاب زیبا، سریال پنج کیلومتر تا بهشت، سریال کوچک جنگلی و سریال سردار جنگل بازی کرده است.

اکبر معززی: مدیران هاشمی، "تقوایی" را از کوچک جنگلی اخراج کردند/ "طیب" بین  لوطی ها خیلی آقا بود+فیلم- اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم |  Tasnim

 

در بیوگرافی اکبر معززی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی اکبر معززی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار اکبر معززی در منظوم سر بزنید. همه 39 اثر مهم اکبر معززی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار اکبر معززی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر اکبر معززی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی اکبر معززی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی اکبر معززی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پشت‌بام تهران محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی اکبر معززی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم فریاد محسوب می‌شود.

منظوم