علی  لک‌پوریان

علی لک‌پوریان

علی لک‌پوریان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

علی لک‌پوریان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار علی لک‌پوریان می‌توان به بازیگری در سریال مرد هزارچهره، سریال قهوه تلخ و سریال مرد دوهزارچهره اشاره کرد.

علی لک‌پوریان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

علی لک‌پوریان نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1377 در فیلم هیوا به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مرد هزارچهره، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای علی لک‌پوریان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون گلچهره سجادیه، جمشید هاشم‌پور، آتیلا پسیانی و عبدالرضا زهره‌کرمانی را تجربه کرد.

علی لک‌پوریان در سال 1387 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم علی لک‌پوریان در این سال، بازیگری در سریال مرد هزارچهره به کارگردانی مهران مدیری محسوب می‌شود.

فیلم های علی لک پوریان + بیوگرافی

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی علی لک‌پوریان بازی در سریال مرد هزارچهره بوده است. علی لک‌پوریان سال 1387 سریال مرد هزارچهره نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مهران مدیری همکاری داشته است. علی لک‌پوریان توانست با بازی در سریال مرد هزارچهره تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهران مدیری، پرویز فلاحی‌پور، علیرضا خمسه و پژمان بازغی بر تجارب او افزود.

بیوگرافی علی لک پوریان بازیگر نقش زامبی در مسابقه رئالیتی شو جوکر

 

علی لک‌پوریان علاوه‌بر سریال مرد هزارچهره، سال 1389 در سریال قهوه تلخ نیز بازی کرده است. علی لک‌پوریان این‌بار با مهران مدیری یعنی کارگردان سریال قهوه تلخ و هنرمندانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی و سحر جعفری‌جوزانی همکاری داشت.

با اینکه علی لک‌پوریان را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. علی لک‌پوریان علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان مدیر تولید، برنامه‌ریزی و دستیاراول کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار علی لک‌پوریان در حرفه‌ی مدیر تولید، سریال شوخی کردم، سریال ویلای من و سریال قهوه تلخ است. مهم‌ترین اثر علی لک‌پوریان در حرفه‌ی برنامه‌ریزی، سریال باغ مظفر است. مهم‌ترین اثر علی لک‌پوریان در حرفه‌ی دستیاراول کارگردان، سریال باغ مظفر است.

در این سال‌ها علی لک‌پوریان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران سیامک انصاری با 11 مرتبه، مهران مدیری با 9 مرتبه، محمدرضا هدایتی با 7 مرتبه، الیکا عبدالرزاقی با 7 مرتبه و غلامرضا نیکخواه با 7 مرتبه بیشترین همکاری را با علی لک‌پوریان داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی علی لک‌پوریان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. علی لک‌پوریان را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 74% آثار وی تلویزیونی و 26% آثارش سینمایی است. در واقع علی لک‌پوریان از مجموع 15 اثری که در کارنامه دارد، در 11 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال در حاشیه، سریال عطسه، سریال گنج مظفر، سریال ویلای من، سریال شوخی کردم، سریال قهوه تلخ، سریال مرد دوهزارچهره، سریال مرد هزارچهره، سریال باغ مظفر، سریال زایر و سریال زیر آسمان شهر نام‌های و در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم در به درها، فیلم مربای شیرین، فیلم نسل سوخته و فیلم هیوا بازی کرده است.

در بیوگرافی علی لک‌پوریان آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی علی لک‌پوریان و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار علی لک‌پوریان در منظوم سر بزنید. همه 15 اثر مهم علی لک‌پوریان در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار علی لک‌پوریان در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر علی لک‌پوریان در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی علی لک‌پوریان درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی علی لک‌پوریان بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مرد هزارچهره محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی علی لک‌پوریان کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم هیوا محسوب می‌شود.

منظوم