مریم مومن

مریم مومن

متولد : 1377-05-05

مریم مومن بازیگر جوان متولد سال 1377 در مشگین شهر است و اصالتا ترک است و این روزها به دلیل بازی در نقش فخرالزمان در سریال بانوی عمارت معروف شده است.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

رشته بازیگری

 

سوابق کاری

● سریال بانوی عمارت – 1396

● سریال سرزده – 1399

● فیلم کادون – 1399

● مجموعه شب های مافیا – 1399

 

توضیحات

پدر او نی می زند و مادرش هم سوارکار بوده است. پدر و مادرش با بازیگر شدن او به شدت مخالف بودند ولی خاله او مشوقش بود.

مریم مومن یک برادر به نام امیررضا دارد که در سن 17 سالگی فوت کرده است.

دانشجوی رشته بازیگری است ، او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرده و حالا بعنوان بازیگر وارد تلویزیون شده است ، وی از جمله چهره های جدید الورود به عرصه بازیگریست.

نخستین سریال مریم مومن

نخستین سریالی که مریم مومن در آن ایفای نقش کرده است سریال بانوی عمارت است.

سریال بانوی عمارت یک سریال 40 قسمتی است که هر قسمت آن 45 دقیقه است و کارگردان آن عزیزلله حمیدنژاد است. مریم مومن در این سریال با بازیگرانی همچون غزل شاکری، رامتین خداپناهی و شبنم فرشادجو همبازی شده است.

download

مهندسی پزشکی و بازیگری

خانواده من همیشه دوست داشتند که من دکتر یا مهندس شوم اما همیشه ته دلم دوست داشتم که به بازیگری برسم و پنهانی کلاس های بازیگری می رفتم و کاراته هم کار میکردم و زمانی که بیرون میرفتم برای ورزش در این کلاس ها شرکت میکردم تا اینکه اول دبیرستان بودم و به خانواده ام از علاقه ام گفتم و برای من شرط گذاشتند که باید مهندسی پزشکی قبول بشوم.

من مهندسی پزشکی اصفهان قبول شدم اما نرفتم و پنهانی با خاله ام برای دوره گذراندن و تست بازیگری میرفتم تا اینکه از طریق مریم خدارحمی که با هم کار کوتاه بازیگری داشتیم مطلع شدم که برای بانوی عمارت بازیگر میگیرند و من عکسم را هم فرستادم و در کمال ناباوری با من قرار گذاشتند اما من نرفتم و بعدا پیگیری کردند و من ناخودآگاه قبول کردم و رفتم و همیشه قبل از بازی ذوق زده بودم و اینطور نبود که من کل فیلمنامه را داشته باشم و سکانس به سکانس با عوامل فیلم پیش رفتم .

ازدواج و همسر مریم مومن

در حال حاضر هیچ خبری در مورد ازدواج و همسر مریم مومن منشتر نشده است و به نظر می رسد که این بازیگر جوان هنوز مجرد است.

او البته تایید کرده که رابطه ای عاشقانه دارد و حرف اول اسم عشق س می باشد.

بازی در سریال بانوی عمارت

مریم مومن در سریال بانوی عمارت که داستان عاشقانه ای دارد ایفای نقش کرده است. این سریال مقطعی از تاریخ را در دوره قاجار روایت می کند. در این سریال او با پاوان افسر و نیکی نصیریان همبازی شده است.

سریال بانوی عمارت که یکی از سریال های پربیننده شد احتمالا فصل دومش هم ساخته می شود و شاهد حضور مریم مومن در این سریال خواهیم بود.

download (1)

بازیگران مورد علاقه

خانم ترانه علیدوستی ، شهاب حسینی ، لیلا حاتمی ، هدیه تهرانی و پانته آ پناهی های عزیز از بازیگران محبوب من هستند.

علاقه به اسب سواری

مریم مومن به اسب سواری بسیار علاقه دارد و از کودکی در رویاهایش عاشق اسب تک شاخ بوده است و در سکانس هایی هم خودش سوار بر اسب شده است و اجازه نداد که بدلکار این کار را انجام دهد.

نظر عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال بانوی عمارت در مورد مریم مومن

کارگردان سریال بانوی عمارت در مورد مریم مومن می گوید که ای نبازیگر از بازیگرانی است که در نخستین حضور خود در کنار بازیگران معروف مانند خانم پانته آ پناهی ها و غزل شاکی و دیگر بازیگران خیلی خوب ایفای نقش کرده است.

download (2)

منابع : نمناک _ فتوکده _ تاپ ناز