محمدهادی  قمیشی

محمدهادی قمیشی

متولد : 1340-12-22

محمدهادی قمیشی، بازیگر، دستیار کارگردان و طراح صحنه، سال 1340 در دزفول متولد شد. وی در سال 1362 به تحصیل در رشته‎ی نقاشی در دانشکده‎ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول شد و در کنار آن به فعالیت در زمینه‎ی تئاتر پرداخت. وی سپس در دوره‌های دوبلاژ و گریم شرکت کرد.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

رشته‎ی نقاشی در دانشکده‎ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران

 

توضیحات

محمدهادی قمیشی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1340 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار محمدهادی قمیشی می‌توان به بازیگری در سریال پریا، سریال پس از باران و سریال برادر اشاره کرد.

محمدهادی قمیشی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1367 در 27 سالگی در فیلم عبور به کارگردانی کمال تبریزی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پریا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدهادی قمیشی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سید علی اکبر اروعی، یوسف رضا رئیسی، حسین نیکخواه و عبدالرضا آشتیانی را تجربه کرد.

محمدهادی قمیشی در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم محمدهادی قمیشی در این سال، بازیگری در سریال برادر به کارگردانی جواد افشار و سریال پریا به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدهادی قمیشی بازی در سریال پریا بوده است. محمدهادی قمیشی سال 1395 در 55 سالگی در سریال پریا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسین سهیلی‌زاده همکاری داشته است. محمدهادی قمیشی توانست با بازی در سریال پریا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، محمود‌ پاک‌نیت و افسانه بایگان بر تجارب او افزود.

محمدهادی قمیشی علاوه‌بر سریال پریا، سال 1379 در 39 سالگی در سریال پس از باران نیز بازی کرده است. محمدهادی قمیشی این‌بار با سعید سلطانی یعنی کارگردان سریال پس از باران و هنرمندانی چون محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی همکاری داشت.

با اینکه محمدهادی قمیشی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمدهادی قمیشی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان طراح صحنه نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمدهادی قمیشی در حرفه‌ی طراح صحنه، سریال بهترین نقش زندگی، سریال مامور بدرقه، سریال لبه تاریکی، سریال خانه‌ای در تاریکی، سریال دنیای شیرین، سریال ستاره قطبی و سریال فرار است.

در این سال‌ها محمدهادی قمیشی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران حسین یاری با 3 مرتبه، محمود‌ پاک‌نیت با 3 مرتبه، حسین توشه با 3 مرتبه، مهتاب نصیرپور با 2 مرتبه و بابک حمیدیان با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با محمدهادی قمیشی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدهادی قمیشی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمدهادی قمیشی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 67% آثار وی تلویزیونی و 33% آثارش سینمایی است. در واقع محمدهادی قمیشی از مجموع 12 اثری که در کارنامه دارد، در 8 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال برادر، سریال پریا، سریال اگر باران ببارد، سریال مهمانخانه‌ای در برف، سریال زمین‌آسمانی، سریال روشنایی‌های شهر، سریال پس از باران و سریال ستاره قطبی نام‌های و در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم سرو زیر آب، فیلم دنیای وارونه، فیلم الماس بنفش و فیلم عبور بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 57 ساله و بیوگرافی محمدهادی قمیشی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمدهادی قمیشی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمدهادی قمیشی در منظوم سر بزنید. همه 12 اثر مهم محمدهادی قمیشی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمدهادی قمیشی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمدهادی قمیشی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمدهادی قمیشی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمدهادی قمیشی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پریا محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمدهادی قمیشی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم عبور محسوب می‌شود

منبع: من زوم