صدف  اسپهبدی

صدف اسپهبدی

متولد : 1372-11-14

صدف اسپهبدی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 15 بهمن 1372 در تهران است. او در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمده، پدرش حمید اسپهبدی و مادرش حمیرا بیرامی نام دارد و دارای یک خواهر بزرگتر از خود می باشد که پزشک است.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد

 

توضیحات

ازدواج و همسر صدف اسپهبدی

از ازدواج و همسر صدف اسپهبدی هیچ خبر موثقی منتشر نشده و بنظر میرسد تمام تصاویر منتشر شده، شایعه می باشند چراکه هیچ یک به تایید خود این بازیگر زن ایرانی نرسیده است. گویا این بازیگر مجرد بوده و ازدواج نکرده است.

تحصیلات صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد می باشد.

صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی/ عکس از احمد عبدی

شروع بازیگری صدف اسپهبدی و ورود او به دنیای هنر

صدف اسپهبدی بازیگری را از 23 سالگی آغاز کرد، او در سال 1396 در فیلم کوتاه «dystopia» (دیستوپیا) به کارگردانی سپهر کشن فلاح بازی و فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

درخشش صدف اسپهبدی در فیلم راحانا

صدف اسپهبدی در سال 1395 نقش اول فیلم نیمه بلند راحانا به کارگردانی کاظم دانشی را بازی کرد و در نقش دختری تک تیرانداز سوری به نام راحانا درخشید.

صدف اسپهبدی مجری تلویزیون

صدف اسپهبدی در فیلم راحانا/ عکس از احمد عبدی

سریال های صدف اسپهبدی در تلویزیون

صدف اسپهبدی در سال 1396 وارد قاب تلویزیون شد و در سریال طنز خانوادگی بنام «سفر در خانه» در کنار بازیگرانی چون نسرین مقانلو، حسن پورشیرازی و بهنوش بختیاری بازی کرد.

خانم بازیگر تجربه بازی در نقش فرعی در سریال ماه رمضانی دلدار را نیز در کارنامه هنری خود دارد، او همچنین در سال 1398 در فیلم «الف امنیت» کنار علیرضا جلالی تبار و حمیدرضا هدایتی به ایفای نقش پرداخت.

صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی/ عکس از نسیم یوسفی

اوج شهرت صدف اسپهبدی در علفزار

اوج شهرت صدف اسپهبدی به ایفای نقش در فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان مربوط می شود.خانم بازیگر با بازی در نقش فریبا زن معتاد در این فیلم نگاه ها را به خود خیره کرد و تواناییش را به رخ کشید و بسیار مشهور شد.

کاهش وزن شدید و لاغری صدف اسپهبدی

یکی از موارد جالب توجه در مورد این بازیگر، کاهش وزن و لاغری سریع او بود که این روزها با اکران فیلم سینمایی علفزار، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. صدف اسپهبدی بازیگر فیلم سینمایی علفزار برای بازی در این فیلم در نقش فریبا زن معتاد، 25 کیلوگرم از وزن خود را در مدت چند ماه کم کرده است.

لاغری صدف اسپهبدی

کاهش وزن زیاد صدف اسپهبدی در فیلم علفزار/ عکس از امید صالحی

صدف اسپهبدی در تئاتر

صدف اسپهبدی در عرصه تئاتر نیز حضور داشته و در نمایش نامه هایی چون چیزی شبیه زندگی،مرده شور،جنون محض بازی کرده است.

صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی در نمایش چیزی شبیه زندگی/ عکس از مهتاب دادسرشت

تجربه مجری گری صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی اجرای برنامهٔ همیشه خونه در شبکه آموزش در تابستان 1397 کنار فرهاد جم بر عهده داشته‌است.

برنامه همیشه خونه

مجری گری صدف اسپهبدی در کنار فرهاد جم

جوایز و افتخارات؛ سیمرغ بلورین صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی برای بازی در نقش فریبا در فیلم علفزار برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

صدف اسپهبدی

سیمرغ بلورین صدف اسپهبدی

مروری بر فیلم های صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی در علفزار

علف‌زار فیلمی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان محصول سال 1400 است که در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجرحضور داشت.

صدف اسپهدی در فیلم علفزارنقش فریبا (زن معتاد) را بازی کرد و توانست با بازی در نقش مکمل استعداد و توانایی خود را به نمایش بگذارد و جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید.

دراین فیلم سینمایی بازیگرانی چون صدف اسپهبدی، پژمان جمشیدی،سارا بهرامی،ترلان پروانه، ستاره پسیانی،مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا میرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، الهه اذکاری و... ایفای نقش نموده اند.

فیلم علفزار

صدف اسپهدی در فیلم علفزار/ عکس از امید صالحی

صدف اسپهبدی در راحانا

راحانا اولین فیلم داستانی کوتاه کاظم دانشی است که به زبان عربی تولید شده و داستان فضای ملتهب و جنگی سوریه را روایت می کند.

صدف اسپهبدی در این فیلم ایفاگر نقش «راحانا» است، دختر تک‌تیرانداز سوری که در دل التهاب‌ها و جریانات کشور خود، قرار است جزو آخرین نفراتی باشد که با یک گروه چندنفره، از شهر دفاع و از سقوط آن جلوگیری کند.

در فیلم راحانا صدف اسپهبدی، علیرضا مهران، پوریا قاسمی‌پور، محسن صادقی، علی سنگینی، عبدالرضا آشتیانی، حسین ولی‌زاده، دیانا شفیعی و... ایفای نقش نموده اند.

فیلم راحانا

صدف اسپهبدی در فیلم راحانا

صدف اسپهبدی در سفر در خانه

سریال سفر در خانه یک مجموعه طنز خانوادگی به کارگردانی بهمن گودرزی است که برای اولین بار درسال 1396 از شبکه نسیم به روی آنتن رفت. داستان سریال روایتگر زندگی شخصی به نام آقاکریم است که بعد از 35 سال کار در کارخانه بازنشسته شده و بعد از دریافت جایزه سفر به مشهد همراه خانواده راهی آنجا می‌شود اما در راه...

در این سریال صدف اسپهبدی نقش کوتاهی به همراه بازیگرانی چون حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو،امیرنوری، سوسن پرور،خشایار راد،شهرزاد کمال زاده و... بازی کرده است.

سریال سفر در خانه

منبع: نمانک