منوچهر  آذر

منوچهر آذر

منوچهر آذر بازیگر تلویزیون و سینما، سال 1316 در شهر نمین استان اردبیل متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

منوچهر آذر بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1316 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار منوچهر آذر می‌توان به بازیگری در سریال شب دهم، فیلم اخراجی‌ها و فیلم اخراجی‌ها ۲ اشاره کرد.

منوچهر آذر - بیوگرافی منوچهر آذر | مشخصات

 

منوچهر آذر نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1353 در 37 سالگی در سریال دلیران تنگستان به کارگردانی همایون شهنواز بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شب دهم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای منوچهر آذر محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمود جوهری، شهروز رامتین، اسماعیل داورفر و عنایت‌الله شفیعی را تجربه کرد.

منوچهر آذر در سال 1380 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم منوچهر آذر در این سال، بازیگری در سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی منوچهر آذر بازی در سریال شب دهم بوده است. منوچهر آذر سال 1380 در 64 سالگی در سریال شب دهم نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. منوچهر آذر توانست با بازی در سریال شب دهم تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر حسین یاری، کتایون ریاحی، محمود‌ پاک‌نیت و رویا تیموریان بر تجارب او افزود.

فیلم های منوچهر آذر + بیوگرافی

 

منوچهر آذر علاوه‌بر سریال شب دهم، سال 1385 در 69 سالگی در فیلم اخراجی‌ها نیز بازی کرده است. منوچهر آذر این‌بار با مسعود ده‌نمکی یعنی کارگردان فیلم اخراجی‌ها و هنرمندانی چون اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا و قاسم زارع همکاری داشت.

با اینکه منوچهر آذر را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. منوچهر آذر علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر منوچهر آذر در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم بازیچه است.

در این سال‌ها منوچهر آذر با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران امین حیایی با 4 مرتبه، آزیتا حاجیان با 3 مرتبه، حسین محجوب با 3 مرتبه، ارژنگ امیرفضلی با 3 مرتبه و احمدرضا اسعدی با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با منوچهر آذر داشته‌اند.

منوچهر آذر | بیوگرافی + عکس‌ها و فیلم‌ها | سلام‌سینما

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی منوچهر آذر آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. منوچهر آذر را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 57% آثار وی تلویزیونی و 43% آثارش سینمایی است. در واقع منوچهر آذر از مجموع 23 اثری که در کارنامه دارد، در 13 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سر دلبران، سریال بازی نقاب‌ها، سریال کیمیا، سریال رخصت، سریال روزهای زیبا، سریال آخرین گناه، سریال وارث، سریال شب دهم، سریال دانی و من، سریال بازگشت به خانه، سریال براده‌های خورشید، سریال دومین انفجار و سریال دلیران تنگستان نام‌های و در 10 اثر در سینما با نام‌های فیلم مبارک، فیلم اخراجی‌ها ۲، فیلم اخراجی‌ها، فیلم پر پرواز، فیلم دلباخته، فیلم براده‌های خورشید، فیلم طالع سعد، فیلم دل و دشنه، فیلم کودکانی از آب و گل و فیلم راز خنجر بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 81 ساله و بیوگرافی منوچهر آذر آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی منوچهر آذر و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار منوچهر آذر در منظوم سر بزنید. همه 23 اثر مهم منوچهر آذر در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار منوچهر آذر در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر منوچهر آذر در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی منوچهر آذر درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی منوچهر آذر بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال شب دهم محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی منوچهر آذر کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم کودکانی از آب و گل محسوب می‌شود.

منظوم