آشا  محرابی

آشا محرابی

متولد : 1352-05-30

آشا محرابی متولد 31 مرداد 1352 در تهران از هنرپیشگان ایرانی رادیو ، سینما و تلویزیون است.بیوگرافی آشا محرابی بازیگر و همسرش + زندگینامه

 

 

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

آئینه (1366-1364)

توی گوش سالمم زمزمه کن (1385)

مرگ تدریجی یک رویا (87-1385)

مسافرخانه سعادت (1387)

سرزمین کهن (1387)

آشپزباشی (1389-1388)

ساختمان 85 (1389)

تاوان (1389)

مهمانان ویژه (1391-1390)

خط (1393-1392)

همه چیز آنجاست (1393)

آمین (1393-94)

چرخ فلک (1395)

هشت و نیم دقیقه (1395)

آرام می گیریم (1395)

 

توضیحات

وضعیت ازدواج و همسر آشا محرابی

از وضعیت ازدواج و همسر آشا محرابی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

آشا محرابی در شهر تهران به دنیا آمد ، مادرش سیده فاطمه سید مدلل کار و پدرش اسماعیل محرابی بازیگر پر فعالیت چند دهه قبل می باشد.

بیوگرافی کامل همراه با عکس های جذاب “آشا محرابی”

 

تحصیلات

او فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل است. همزمان با تحصیلات دانشگاهی اش ، به کانون هنری حمید سمندریان رفت و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون سمندریان شد. وی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان است. او دوره فیلمنامه نویسی را هم در کلاس های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده است. او همچنین فارغ التحصیل فیلمسازی از کانادا نیز هست.

درد جان "آشا محرابی" را به لبش رساند/ عکس - وقت صبح

 

او در سال 1374، با قبولی در آزمون اداره کل نمایش پا به عرصه نمایشهای رادیویی گذاشت و هم اکنون به عنوان بازیگر ، کارگردان و نویسنده با اداره کل نمایش همکاری دارد. پس از ورود به رادیو ، کار در صحنه تئاتر را در سال 1377 با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرد. بعدها در کسوت بازیگر ، نویسنده و کارگردان کار در این حیطه هنری را ادامه داد و در نمایش هایی مثل «خسیس» ، «خانه برنارد آلبا» ، «سه خواهر» ، «زیرگذر سقاخانه» ، «اتوبان» ، «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» و … به ایفای هنر پرداخت. او در حال حاضر ، عضو انجمن بازیگران و کارگردانان خانه تئاتر ایران است.

وی همچنین از سال 1380 کار دوبلاژ را آغاز کرد.

منزل آشا محرابی | تصویری از خانه آشا محرابی در برنامه شام ایرانی

 

ماجرای خودکشی

چند سال قبل همزمان با پخش فیلمی به نام تهران من حراج که وی در آن به ایفای نقش می پرداخت ، فیلمی که اجازه پخش نگرفت و حتی سازندگان فیلم را جهت ساخت این فیلم مجازت کردند خبر خودکشی آشا محرابی منتشر شد .

طبق گفته ها : پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان خصوصی ، راضی به مصاحبه با خبرنگاران نشد اما خبر خودکشی او را یکی از بستگان نزدیکش تکذیب کرد و اظهار داشت که : آشا فقط چند روزی مریض خواهد بود و نیاز به استراحت دارد و خودکشی نکرده است (به نقل از فردا نیوز)

صفر تا صد عمل های زیبایی آشا محرابی / چهره خانم بازیگر زیر و رو شد !

 

بازیگری را از کجا شروع کردید؟

از کلاس های کارگردانی و بازیگری استاد سمندریان. دوره بسیار پرباری بود و آنچه می شد در 4 سال دانشگاه بیاموزم به صورت فشرده و در یک سال از استاد سمندریان آموختم. بعد هم برای بازی در نمایش «دایره گچی قفقازی» انتخاب شدم.

که در آن نمایش هم در 2 نقش بازی می کردید…

آشا محرابی با ژانر وحشت به رادیو آمد- اخبار رادیو و تل - اخبار فرهنگی تسنیم  | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

 

بله ، تجربه فوق العاده ای بود. برای بازی در این نقش مثل بقیه دانشجوهای استاد تست دادم و انتخاب شدم. سپس در نمایش «رویای شب نیمه تابستان» به کارگردانی دکتر احمد کریمی حکاک بازی کردم و بعد در نمایش های دیگری که هر کدام تجربه ای و خاطره ای ارزشمند بودند.

نم نمک