محمدحسین  لطیفی

محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محمدحسین لطیفی می‌توان به کارگردانی سریال دودکش، سریال ساخت ایران و سریال قلب یخی اشاره کرد.

بیوگرافی حسین لطیفی و آشنایی بیشتر با زندگی هنر و شخصی وی

 

محمدحسین لطیفی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1375 در فیلم سرعت به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال دودکش، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدحسین لطیفی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عبدالرضا اکبری، حسین یاری، پرستو گلستانی و جهانبخش سلطانی را تجربه کرد.

محمدحسین لطیفی در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمدحسین لطیفی در این سال، فعالیت در سریال دودکش به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدحسین لطیفی فعالیت در سریال دودکش بوده است. محمدحسین لطیفی سال 1392 سریال دودکش را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از محمدحسین لطیفی نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال دودکش و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. محمدحسین لطیفی توانست با فعالیت در سریال دودکش تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی و سیما تیرانداز توانست سطح کاری او را متحول کند.

محمدحسین لطیفی (کارگردان) | دنیای اطلاعات

 

محمدحسین لطیفی علاوه‌بر سریال دودکش، سال 1390 سریال ساخت ایران را کارگردانی کرده است. محمدحسین لطیفی این‌بار با هنرمندانی چون امین حیایی، محمدرضا گلزار، بهنام تشکر و فرهاد اصلانی همکاری داشت.

با اینکه محمدحسین لطیفی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمدحسین لطیفی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، تهیه کننده، بازیگر، طراح گریم، تدوینگر، سرپرست نویسندگان، مجری طرح و مشاور نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم اسب سفید پادشاه، سریال سفر سبز و فیلم نابخشوده است. مهم‌ترین آثار محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم به وقت خماری، فیلم اسب سفید پادشاه و فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت است. مهم‌ترین آثار محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی بازیگر، سریال پیکسل و سریال راستش را بگو است. مهم‌ترین اثر محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی طراح گریم، فیلم برخورد است. مهم‌ترین اثر محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی تدوینگر، سریال همسایه ها است. مهم‌ترین اثر محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی سرپرست نویسندگان، سریال ارث‌بابام است. مهم‌ترین اثر محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم غروب شد بیا است. مهم‌ترین اثر محمدحسین لطیفی در حرفه‌ی مشاور، سریال دردسرهای عظیم است.

محمدحسین لطیفی کارگردان سر دلبران عزادار شد

 

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. محمدحسین لطیفی سال 1393 برای فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند توانست در 33مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین فیلم برنده شود. همچنین محمدحسین لطیفی سال 1385 برای فیلم روز سوم توانست در 25مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برنده شود. همچنین محمدحسین لطیفی سال 1371 برای فیلم بر بال فرشتگان به کارگردانی جواد شمقدری توانست در 11مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدحسین لطیفی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمدحسین لطیفی را باید بیشتر کارگردان تلویزیون بدانیم چرا که 60% آثار وی تلویزیونی و 40% آثارش سینمایی است. در واقع محمدحسین لطیفی از مجموع 25 اثری که در کارنامه دارد، در 15 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سر دلبران، سریال پیکسل، سریال پادری، سریال تنهایی لیلا، سریال دودکش، سریال قلب یخی 2، سریال ساخت ایران، سریال قلب یخی، سریال نردبام آسمان، سریال صاحبدلان، سریال وفا، سریال فرار بزرگ، سریال سفر سبز، سریال همسایه ها و سریال کت جادویی نام‌های و در 10 اثر در سینما با نام‌های فیلم ماساچوست، فیلم به وقت خماری، فیلم اسب سفید پادشاه، فیلم پاریس تا پاریس، فیلم توفیق اجباری، فیلم روز سوم، فیلم خوابگاه دختران، فیلم دختر ایرونی، فیلم عینک دودی و فیلم سرعت فعالیت داشته است.

فیلم های محمدحسین لطیفی + بیوگرافی

 

در بیوگرافی محمدحسین لطیفی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمدحسین لطیفی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمدحسین لطیفی در منظوم سر بزنید. همه 26 اثر مهم محمدحسین لطیفی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمدحسین لطیفی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمدحسین لطیفی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمدحسین لطیفی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمدحسین لطیفی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال دودکش محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمدحسین لطیفی کمترین امتیاز را گرفته است، سریال همسایه ها محسوب می‌شود.

منظوم