آناهیتا  اقبال نژاد

آناهیتا اقبال نژاد

آناهیتا اقبال نژاد, (Anahita Eghbalnejad) متولد سال ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر، مدرس، کارگردان، طراح صحنه و لباس است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

برف بی‌صدا می‌بارد (۱۴۰۰)
فیلم تتو (۱۳۹۸)
رویای جوانی (۱۳۸۱)
رویای زمین (۱۳۷۶)

سریال سیر و سرکه

طراح لباس

سریال سارقان روح (۱۳۹۶)
سریال باغ بی‌روزنه (۱۳۹۶)
سریال پروانه ای در باد (۱۳۸۲)

 

توضیحات

آناهیتا اقبال نژاد, (Anahita Eghbalnejad) متولد سال ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر، مدرس، کارگردان، طراح صحنه و لباس است.
بیوگرافی آناهیتا اقبال نژاد | مگ آیفوم

 

آناهیتا اقبال نژاد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس می باشد.

سوابق بازیگری

خانم اقبال نژاد یکی از بازیگران و هنرمندان تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است که بیشتر در زمینه طراحی صحنه و لباس و بازیگری در تئاتر فعالیت داشته است و کمتر در عرصه بازیگری دیده می شود.
او با بازی در سریال برف بی صدا می بارد به مخاطبان معرفی شد.

بیوگرافی آناهیتا اقبال نژاد بازیگر و همسرش + خانواده و عکس های جدید و سوابق  شغلی

 

آناهیتا اقبال نژاد فعالیت بازیگری خود را از تئاتر آغاز کرده و تاکنون در نمایش هایی چون نمایش خاکستان به کارگردانی سعید ذهنی، نمایش خشم شدید فیلیپ هوتس به کارگردانی اردشیر صالح‌پور، نمایش بازگشت از خانه به کارگردانی محمدرضا مدبر؛ نمایش کشته به درگاه به کارگردانی مرضیه طلایی، و …. ایفای نقش کرده است.

ایشان همچنین در زمینه طراحی صحنه و لباس و کارگردانی تئاتر نیز مشغول است که از جمله میتوان به طراحی لباس در نمایش پالتو و طراحی لباس در نمایش پرگار مهر و کارگردانی و طراحی صحنه در نمایش اهل اقاقیا ، طراحی لباس در نمایش طوفان روح و …. اشاره کرد.

 

خانم اقبال نژاد سرپرست گروه تئاتر صحنه با اعضای امین سلیمان‌پور، محمد محمود سلطانی، محمدرضا عرفانی از سال ۱۳۶۹ تا کنون می باشد.

این خانم بازیگر با سابقه موفق شد تا جایزه دوم بازیگری زن از بیست و یکمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش روی زمین در سال ۱۳۸۲ کسب کند.

آناهیتا اقبال نژاد – موسسه فرهنگی و هنری اندیشه ماهان

 

اقبال‌نژاد، طراح لباس و طراح صحنه سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی رویای زمین ، فیلم سینمایی رویای جوانی و فیلم کوتاه تتو فعالیت داشته است.

از مهم‌ترین آثار اقبال‌نژاد می‌توان به فعالیت در سریال شبکه : سارقان روح، سریال شبکه : باغ بی‌روزنه و فیلم پروانه ای در باد و … اشاره کرد.

ورود به سینما

اناهیتا اقبال‌نژاد در ادامه فعالیت های هنری خود با بازی در فیلم پروانه ای در باد به کارگردانی عباس رافعی به عنوان طراح لباس وارد سینما شد و در فیلم هایی چون تتو و رویای زمین و رویای جوانی ایفای نقش کرد.

حرف تازه