ارسال به دیگران پرینت

استفان بانسل

اقدام خیرخوانه یک شرکت معروف | این مدیر ثروت خود را به امور خیریه داد

مدیرعامل مدرنا بخش عمده ثروت خود را صرف امور خیریه می‌کند

 اقدام خیرخوانه یک شرکت معروف | این مدیر ثروت خود را به امور خیریه داد

«استفان بانسل»، مدیرعامل شرکت داروسازی مدرنا گفت قصد دارد بخش عمده ثروت خود را صرف امور خیریه کند. او گفت به عنوان بخشی از این تصمیم، ظرف 12 ماه آینده قسمتی از سهام خود را می‌فروشد و رقمی در حدود 355 میلیون دلار را به بهبود وضعیت بهداشت و امنیت غذایی جهان اختصاص می‌دهد.

بانسل در مصاحبه‌ای در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس گفت: «به بچه‌ها گفته‌ایم که قرار است تحصیلات خوبی داشته باشند و این شرایط را برایشان مهیا می‌کنیم. [همچنین] خانه خانوادگی ما به آن‌ها می‌رسد. اما بقیه دارایی را قرار است صرف امور خیریه کنیم.»

بانسل 49 ساله اعلام کرد که در یک سال آینده بخشی از سهام خود در مدرنا را می‌فروشد و عواید حاصل از آن را به خیریه‌ها می‌بخشد. انتظار می‌رود که با این کار رقمی در حدود 355 میلیون دلار صرف امور خیرخواهانه شود. آقای بانسل 5.4 درصد از سهام مدرنا را در اختیار دارد و ثروت شخصی او حدود 4.1 میلیارد دلار است.

مدیرعامل مدرنا نگران تغییرات اقلیمی است

استفان بانسل همچنین می‌خواهد در زمینه تغییرات اقلیمی هم کارهای بشردوستانه بیشتری انجام دهد. او در حال حاضر در استارتاپ انرژی همجوشی هسته‌ای Commonwealth Fusion Systems سرمایه‌گذاری کرده است. مدیرعامل مدرنا می‌گوید دخترش به او یادآور شده که خوردن گوشت چه آسیب‌هایی به محیط‌زیست وارد می‌کند و وی را به گیاهخواری ترغیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

قیمت سهام این شرکت داروسازی در فصل تابستان پارسال تا نزدیکی 500 دلار بالا رفت، اما نگرانی‌ها درباره عدم نیاز به واکسن باعث افت آن شد. اکثر شرکت‌های داروسازی از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا رشد قابل توجهی را تجربه کردند، اما در چند وقت اخیر، با تثبیت شرایط جهانی با افت قیمت سهام خود روبرو بوده‌اند.

مدرنا از جمله شرکت‌های نسبتا نوپا در صنعت بیوتکنولوژی است که در سال 2010 تاسیس شد. با این حال، موفقیت‌های این کمپانی در ساخت واکسن کرونا، حالا مدرنا را به یک برند جهانی تبدیل کرده و آغازگر پروژه‌های دیگری در این شرکت برای ساخت واکسن اچ‌آی‌وی و اپشتین بار بوده است.

منبع : دیجیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا میدونه چه نقشه ای داره

    • ناشناس ارسالی در

      فرار مالیاتی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه