ارسال به دیگران پرینت

از سرگیری طرح واکسیناسیون فلج اطفال پاکستان +عکس

طرح واکسیناسیون فلج اطفال دولت پاکستان بعد از 4 ماه توقف به علت شیوع کرونا، از سر گرفته شد.


از سرگیری طرح واکسیناسیون فلج اطفال پاکستان +عکس

پس از ماه‌ها توقف طرح واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان به دلیل همه گیری کرونا، دولت اسلام آباد این طرح را در مناطق مختلف پاکستان از سر گرفت.

 در اولین مرحله قرار است بیش از 800 هزار کودک پاکستانی زیر 5 سال طی مدت پنج روز واکسینه شوند.

دکتر عزرا فضل پلیجو وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان در این زمینه گفت: بیش از 32 هزار نیروی پزشکی برای از سرگیری طرح واکسیناسیون فلج اطفال استخدام شده و برای حفاظت از سلامت کودکان در مقابل کرونا تحت آموزش قرار گرفته اند.

براساس برآوردها، به دنبال توقف طرح واکسیناسیون فلج اطفال حدود 40 میلیون کودک پاکستانی از دریافت این واکسن مهم محروم شده اند.

بیماری فلج اطفال در بیشتر کشور‌های جهان ریشه کن شده، اما در پاکستان به رغم اینکه برنامه مبارزه با فلج اطفال در سال 1994 آغاز شده، اما این بیماری همچنان وجود دارد.

سال گذشته میلادی در مجموع 147 مورد جدید از بیماری فلج اطفال در پاکستان ثبت شد که این آمار بالاترین موارد این بیماری در پنج سال اخیر است.

لازم به ذکر است مخالفت والدین کودکان با واکسیناسیون در مناطق قبیله‌ای به دلیل شایعه مرگ کودکان پس از واکسیناسیون و هدف قرار گرفتن تیم‌های واکسیناسیون توسط عوامل تروریستی از جمله مشکلات پیش روی دولت پاکستان برای ریشه کن کردن این بیماری به شمار می‌رود.

 
 
منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه