ارسال به دیگران پرینت

برخورد دولت اتریش با واکسن‌نزن‌ها | جریمه سنگین برای این افراد

اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ ای تا ۳۶۰۰ یورو (۴۰۰۰ دلار) مواجه خواهند شد.

برخورد دولت اتریش با واکسن‌نزن‌ها | جریمه سنگین برای این افراد

اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ای تا ۳۶۰۰ یورو (۴۰۰۰ دلار) مواجه خواهند شد.

اتریشی‌هایی که از دریافت واکسن‌ کرونا خودداری می‌کنند، پس از شروع طرح واکسیناسیون اجباری طی ماه‌های آینده، با جریمه‌ ای تا ۳۶۰۰ یورو (۴۰۰۰ دلار) مواجه خواهند شد.

این مجازات بخشی از اقدامات دولت اتریش برای افزایش نرخ واکسیناسیون بوده چرا که افزایش موارد ابتلا به کرونا این کشور را مجبور به بازگشت به محدودیت ها و قرنطینه کرده است.

دولت این کشور ابتدا یک وقت برای تزریق واکسن به افرادی که واکسن نزده‌اند پیشنهاد می کند. بر اساس این طرح که در فوریه اجرایی می‌شود، در صورت رد شدن این پیشنهاد، مجازات‌هایی اعمال خواهد شد.

اتریش اولین کشور اروپای غربی خواهد بود که واکسیناسیون کرونا را اجباری می کند. این کشور با یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون در منطقه، یعنی حدود ۶۶ درصد از جمعیت واجد شرایط، متمایز شده است.

این کشور یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از آخرین موج ویروس کرونا متحمل شده است.

به گفته کارولین ادستادلر، وزیر قانون اساسی اتریش، افراد همچنین برای امتناع از تزریق دوز دوم واکسن تا ۱۵۰۰ یورو جریمه خواهد شد.

ادستادلر گفت: این طرح نه تنها برای این است که مردم واکسن اول را بزنند، بلکه برای این است که واقعاً به ایمن سازی کامل برسند.

این درحالی است که قبلاً اعتراضاتی علیه اقدامات جدید دولت این کشور صورت گرفته است. اقداماتی از جمله قرنطینه سراسری که از روز دوشنبه آغاز شده است.

گزارشها حاکی است که حدود ۴۰۰۰۰ نفر روز شنبه به رهبری حزب افراطی آزادی اتریش در وین تجمع کردند.

افزایش جنبش‌های واکسیناسیون در سطح جهانی و کاهش برخی کمبودهای عرضه، دولت‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا اطمینان حاصل کنند که امتناع برخی از شهروندان، تلاش برای واکسیناسیون تعداد کافی از افراد برای دستیابی به مصونیت گله‌ای را خدشه‌دار نمی‌کند.

به همین منظور مجازات‌هایی در نظر گرفته‌اند که طیف وسیعی از جریمه نقدی، محدودیت دسترسی به اماکن عمومی تا تهدید به از دست دادن اولویت دریافت واکسن را شامل می‌شود. کشورهای مختلف به دنبال راه‌هایی برای فراهم کردن زمینه واکسیناسیون برای عموم مردم هستند: یک دوز (واکسن) بزنید یا با یک مجازات احتمالی روبرو شوید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

دیدگاه تان را بنویسید

 
آنچه دیگران میخوانند:

دیدگاه

توسعه