ارسال به دیگران پرینت

نشست مشترک ایران، روسیه، عراق و سوریه در بغداد درباره تحولات امنیتی منطقه

نمایندگان چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق و سوریه روز پنجشنبه در بغداد، آخرین وضعیت تروریسم و تحرکات گروههای تروریستی در منطقه را در چارچوب نشست مرکز تبادل اطلاعات، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نشست مشترک ایران، روسیه، عراق و سوریه در بغداد درباره تحولات امنیتی منطقه

۵۵آنلاین :

در نشست مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات ضد تروریسم با عضویت ایران، روسیه، عراق و سوریه روز پنجشنبه در بغداد، آخرین وضعیت تروریسم درمنطقه و تحرکات گروههای تروریستی بررسی و در خصوص راهکارهای مقابله با آن تبادل نظر شد.

هماهنگی درخصوص مبارزه با هسته های پنهان و باقیمانده این گروهک ها و گفت و گو درباره راههای گسترش و توسعه همکاری های امنیتی از دیگر محورهای این نشست بود.

سرلشکر "سعد العلاق" مدیر اطلاعات ارتش عراق و رئیس مرکز تبادل اطلاعات چهارجانبه در این نشست با اشاره به تاسیس این مرکز در سال ۲۰۱۵، همکاری اطلاعاتی چهار کشور در مباررزه با تروریسم را بسیار مووثر دانست.

وی با تاکید بر ادامه فعالیت اطلاعاتی مرکز علیه تروریسم در عراق و سوریه، گفت: همکاری ۴ کشور ایران، روسیه عراق و سوریه در این مرکز تاثیر بسیار زیادی در شکست داعش در عراق و سوریه داشته است. العلاق توسعه و گسترش این مرکز در آینده برای ادامه فعالیت مبارزه با تروریسم در منطقه را ضروری دانست.

سردار "مصطفی مرادیان" وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات جمهوری اسلامی ایران در مرکز تبادل اطلاعات چهارجانبه نیز در این نشست با تشریح فعالیت های ایران در این مرکز در کمک به مبارزه با تروریسم، بر آمادگی جهت هر گونه همکاری در این زمینه تا شکست کامل تروریسم در منطقه تاکید کرد.

مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات (و همکاری‌های امنیتی) ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه در بغداد تأسیس شد و از آن زمان تاکنون در جلساتی مداوم آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو صورت می‌گیرد.

تبادل اطلاعات و بویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز در مدت فعالیت خود بوده است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه