ارسال به دیگران پرینت

می توانیم با ایران به توافق برسیم؛ آنان افرادی بزرگ هستند!

ترامپ: زمانی که من (ریاست‌جمهوری) را به دست گرفتم، ایران یک کشور تروریست بود

می توانیم با ایران به توافق برسیم؛ آنان افرادی بزرگ هستند!

۵۵آنلاین :

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در اظهاراتی ضد و نقیض مدعی شد می‌توانیم با ایران به توافق برسیم.!

وی گفت: اعتقاد دارم که ایران می‌خواهد یک توافق (جدید) انجام دهد؛به نظر من این از زیرکی آنهاست؛ همچنین معتقدم که حصول آن (توافق) ممکن است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: مشاهده کنید از زمانی که توافق هسته‌ای ایران را نابود کردم، چه اتفاقی افتاده است؛ زمانی که من (ریاست‌جمهوری) را به دست گرفتم، ایران یک کشور تروریست بود.! اما کنون ایران در حال عقب‌نشینی (از منطقه‌) است زیرا آنها در پی تحریم‌های گسترده، مشکلات اقتصادی جدی دارند.
دونالد ترامپ در ادعای عجیب گفت: اصلا به دنبال صدمه‌زدن به ایران نیستم؛ فقط می‌خواهم بشنوم که ایران به سلاح اتمی «نه» بگوید به نظرم ما می‌توانیم به توافق برسیم؛ به‌نظر من ایران هم پتانسیل اقتصادی عظیمی دارد.ما به دنبال این هستم که به ایران اجازه دهم به عرصه (بین‌المللی)‌ باز گردد.!
رئیس جمهور آمریکا که چند وقت قبل ملت ایران را تروریست نامیده بود با ژستی دلسوزانه مدعی شد : من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم، آنها افراد بسیار بزرگی هستند. ا یران شانس این را دارد که به یک کشور بزرگ تبدیل شود البته با همین حکومتی که دارند؛ ما به دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم.
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگاران در ارتباط با احتمال میانجیگری ژاپن بین ایران و آمریکا گفت می دانم که آقای نخست وزیر و به طور کلی کشور ژاپن, با ایران روابط خوبی دارند. از این رو باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. نخست وزیر قبلا در این باره با من صحبت کرده است. من بر این باورم که ایران تمایل دارد صحبت کند.! اگر آنها تمایل دارند که گفتگو کنند, ما نیز تمایل به گفتگو داریم. من مشکلی در این باره ندارم. باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

در ادامه کنفرانس خبری شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اعلام کرد با آمریکا برای فرو نشاندن تنش ها بر سر ایران همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: ما موضع خود را درباره برجام اعلام کرده‌ایم، صلح و ثبات در غرب آسیا برای ژاپن، آمریکا و تمام جهان مهم است و هرکاری که ژاپن بتواند برای ارتقا صلح و ثبات در منطقه انجام دهد، دریغ نمی‌کنیم. این تنش ها نباید به درگیری مسلحانه ختم شود.

نخست‌وزیر ژاپن درباره کره شمالی نیز گفت : پرتاب اخیر موشک‌های کوتاه‌برد بالستیک توسط کره شمالی، نقض قطعنامه سازمان ملل بود و خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره، هدف ما (ژاپن و آمریکا) است.

بر اساس این گزارش سخنان رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر ژاپن در حالی بیان می شود که دونالد ترامپ بارها با تهدید کردن ایران ، ملت ایران را ملتی تروریست خوانده است.

چند وقت قبل رئیس‌ جمهور آمریکا در جمع سیاستمداران محافظه‌کار، ملت ایران را "تروریست" خطاب کرد و گفت ایرانی ها یک ملت تروریست مانند چند ملت معدود (تروریست) هستند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین سال قبل به بهانه های واهی از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم (برجام) خارج شد و تمامی تحریم‌های آمریکا را مجددا علیه ملت ایران اعمال کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین چند روز قبل در اقدامی خصمانه علیه ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تروریستی قرار داد.

ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره گفتگو با ایران و دست یابی به سلاح اتمی درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فروردین سال 90 با صدور فتوایی ساخت و کابرد هرگونه سلاح اتمی را حرام اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین هر نوع مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده و فرمودند: آنها(آمریکایی ها) پس از مذاکرات نیز به راحتی زیر وعده ها می زنند و به آنها عمل نمی کنند.

حضرت ایت الله خامنه ای فرمودند: ما فقط وقتی می توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با امریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم و فشارها و هوچی گری های او نتواند در ما تأثیر بگذارد اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است.

منبع : صدا و سیما
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه