ارسال به دیگران پرینت

آیا با آداب صحیح دسر خوردن آشنا هستید؟

دسر یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌های وعده‌های غذایی برای بسیاری از ماست.

آیا با آداب صحیح دسر خوردن آشنا هستید؟

۵۵آنلاین :

در مهمانی‌ها و مراسم‌‎های رسمی همیشه دسر حضور دارد اما آیا می‌دانید آداب صحیح دسر خوردن چیست؟ وقتی دسر هر دو بافت نرم و جامد را دارد (همانند کیک خامه‌ای) شما برای صرف آن به قاشق و چنگال نیاز خواهید داشت. باید بدانید قاشقی که هنگام سرو دسر روی میز قرار داده می‌شود، برای چای یا قهوه نیست.

آداب صحیح دسر خوردن

بشقاب دسر را روی میز قرار دهید.

قاشق و چنگال را در دو طرف بشقاب بگذارید. توجه داشته باشید که چنگال باید سمت چپ و قاشق در سمت راست قرار داشته باشد.

آداب صحیح دسر خوردن

قاشق را در کف دست راست و چنگال را در کف دست چپ قرار دهید.

آداب صحیح دسر خوردن

از قاشق همانند چاقو برای برش دادن کیک کمک بگیرید و از چنگال نیز برای پیشگیری از حرکت ناخواسته کیک استفاده کنید.

آداب صحیح دسر خوردن

قاشق را برگردانید و همانند خودکار در دست راست بگیرید. از چنگال هم برای مرتب کردن محتویات درون قاشق استفاده کنید.

آداب صحیح دسر خوردن

چنگال را همان‌طور رو به پشت در پیش‌دستی نگه دارید و قاشق پر شده از کیک و بستنی را میل کنید. یعنی هنگام خوردن دسر فقط قاشق سمت دهان می‌رود و به بلند کردن چنگال نیازی نیست.

آداب صحیح دسر خوردن

قبل از میل کردن دسر بهتر است قاشق را در سمت راست و چنگال را در سمت چپ پیش‌دستی رو به بالا بگذارید تا همزمان با بقیه خوردن را شروع کنید.

پس از تمام شدن دسر، همانند وقتی که غذا تمام می‌شود، قاشق و چنگال را در موقعیت ساعت ۶ درون بشقاب بگذارید. باید چنگال رو به پشت و قاشق رو به بالا باشد. (همانند تصویر)

این اتیکت برای دسرهایی همانند کیک و بستنی با هم است که هم بافت نرم دارد و هم بافت جامد. اما وقتی دسر شما کیک بود، فقط باید از چنگال استفاده کنید و به قاشق نیازی نیست. اگر دسر مایع بود یا بافت نرمی داشت، فقط به قاشق نیاز دارید و نباید چنگال را به کار بگیرید.

اگر شما میزبان هستید و قصد سرو دسر را نیز دارید، هنگام میز چیدن حتما پیش‌دستی، قاشق و چنگال مخصوص دسر را نیز روی میز بچینید تا مهمان‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

هر کاری در زندگی اتیکت خاص خود را دارد. غذاخوردن نیز از این امر مستثنی نیست. اتیکت یا همان آداب در واقع مجموعه‌ای از ضوابط رفتاری است که در یک جامعه، طبقه و یا گروه انتظار انجام آن‌ها می‌رود. اتیکت ارتباط مستقیم با فرهنگ دارد به طوری که شاید آداب یک فرهنگ برای فرهنگ دیگر بسیار عجیب جلوه کند.

آداب غذاخوردن اما در بیشتر کشورها تشابهات بسیاری با هم دارد. به طور مثال، در آمریکا از مهمان انتظار می‌رود به نشانه تشکر، تمام غذایی که به او داده می‌شود را تمام کند. این رسم را در بسیاری از فرهنگ های داخلی کشور خودمان هم می بینیم.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه