ارسال به دیگران پرینت

سفیر ایران در کویت: در صورت وقوع جنگ، تر و خشک با هم می‌سوزد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با تأکید بر اینکه ایران دنبال جنگ نیست، گفت که در صورت وقوع هر جنگی در منطقه، تر و خشک با هم می‌سوزد.

سفیر ایران در کویت: در صورت وقوع جنگ، تر و خشک با هم می‌سوزد

۵۵آنلاین :

«محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به اینکه مقامات ارشد ایران تأکید کردند که ایران به دنبال جنگ نیست و مقامات آمریکایی نیز اظهارات مشابهی را بیان کردند، از نگرانی برخی کشورهای منطقه در خصوص احتمال نابسامانی اوضاع ابراز تعجب کرد.

ایرانی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی» گفت:«با وجود اینکه هیچ چیز جدی تا به الان وجود ندارد اما ما باید برای آینده آماده باشیم، با این حال برخی طرف‌ها مثل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا)که خواهان جنگ در منطقه هستند برای ویرانی منطقه تلاش می‌کنند».

وی اشاره کرد که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی هیچ کمکی به کسی نمی‌کند و تنها به نفع این طرف‌هایی است که برای همگان شناخته شده هستند.

ایرانی همچنین گفت: «ایران برای آرام کردن و ثبات اوضاع تلاش می‌کند چرا که وقوع هر جنگی باعث می‌شود که خشک و تر با هم بسوزد و لذا این به نفع هیچ کس نیست و همه طرف‌ها برای برقراری ثبات و امنیت ملت‌های خود تلاش می‌کنند».

سفیر جمهوری اسلامی ایران درباره اثرات شدید تحریم‌های آمریکا و اینکه گفته می‌شود مردم ایران در مضیقه شدید قرار دارند، تصریح کرد: «اوضاع در ایران این گونه نیست و صادرات نفت ما متوقف نشده است زیرا ما مرزهای زیادی با کشورهای جهان داریم و صادرات ما برای دوستانمان ادامه دارد».

وی تأکید کرد که ایران کشور بزرگی است و دارای امکانات عظیم و ملتی است که از ۴۰ سال پیش به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌اند و اگر کسی این روزها به ایران سفر کند عدم تأثیرات این تحریم‌ها و یا عدم نگرانی اکثریت مردم ایران را خواهند دید.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه