ارسال به دیگران پرینت

هاآرتص: سفر ناگهانی رییس‌جمهور سوییس به آمریکا برای رایزنی درباره ایران

مائورر، رییس‌جمهور سوییس امروز (پنجشنبه) برای یک دیدار برنامه‌ریزی نشده با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد واشنگتن خواهد شد تا احتمالاً در خصوص روابط آمریکا با ایران رایزنی‌ کند.

هاآرتص: سفر ناگهانی رییس‌جمهور سوییس به آمریکا برای رایزنی درباره ایران

۵۵آنلاین :

یک روزنامه اسرائیلی ضمن اعلام خبر سفر ناگهانی رئیس‌جمهور سوییس به آمریکا نوشت که احتمالاً سفر وی با هدف رایزنی درباره ایران صورت گرفته است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در گزارشی نوشت که «اولی مائورر» رئیس‌جمهور سوییس در یک سفر از پیش اعلام نشده، در حالی عازم واشنگتن شد که برخی تحلیلگران معتقدند که هدف این سفر گفت‌‌وگو درباره موضوع ایران و تنش‌های اخیر در منطقه است.

طبق این گزارش، کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که مائورر امروز (پنجشنبه) برای یک دیدار برنامه‌ریزی نشده با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد واشنگتن خواهد شد تا احتمالاً در خصوص روابط آمریکا با ایران رایزنی‌ کند.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از برخی تحلیلگران واشنگتن مدعی شد که این نشست از پیش اعلام نشده احتمالاً بر افزایش تنش‌های میان آمریکا و ایران متمرکز خواهد بود و ادامه داد که سفر رئیس‌جمهور یک کشور بدون اعلام قبلی، اقدامی غیرمعمول است.

این سفر در حالی انجام گرفته است که اواخر هفته گذشته، ترامپ بعد از یکسری اقدامات تحریک‌آمیز علیه ایران از جمله اعزام ناوگروه ضربتی «یو اس اس آبراهام لینکلن» و یگان بمب‌افکن‌های آمریکا به خلیج‌فارس به بهانه مقابله با تهدیدات ایران، در خصوص گفت‌وگو با ایران ابراز علاقه کرد و گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند.»

پس از آن نیز، یک منبع دیپلماتیک آمریکایی اعلام کرد، کاخ سفید شماره تلفنی در اختیار سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) قرار داده تا تهران بتواند با واشنگتن تماس بگیرد.

بنا به گزارش هاآرتص، اوایل هفته، چندین رسانه گزارش کردند که دولت ترامپ از سوئیس درخواست کرده تا از جانب آمریکا، پیام‌هایی را به ایران ابلاغ کند.

این گزارش ادامه می‌دهد که قرار است، مائورر و ترامپ در ساعات پایانی صبح امروز به وقت محلی با یکدیگر دیدار کنند.

کاخ سفید اعلام کرد که «دو رهبر در خصوص شراکت آمریکا و سوئیس در موضوعاتی همچون نقش سوئیس در تسهیل روابط دیپلماتیک و دیگر موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو خواهند کرد».

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه