ارسال به دیگران پرینت

نمایش فرهنگ امروز ایرانیان در آلمان

«امید» نام نمایشگاه عکس آرش زندیه و شیرین عابدی، دو عکاس ایرانی الاصل آلمانی است که به تازگی در مرکز مطالعات فرهنگی گوتینگن آلمان افتتاح شده است.

نمایش فرهنگ امروز ایرانیان در آلمان

۵۵آنلاین :

آرش زندیه و شیرین عابدی هر دو در آلمان رشد کرده‌اند و در زمان بزرگسالی به صورت جداگانه و برای شناخت سرزمین والدین خود به ایران سفر کرده‌اند. آنها در نمایشگاه امید، عکس‌هایی از مردم ایران و زندگی اجتماعی آنها را در معرض نمایش عمومی گذاشته‌اند.

آرش زندیه پس از تصادفی شدید و از دست دادن کارش به ایران سفر کرد. او در این سفر متوجه شد که اکثر مردم ایران بسیار صمیمانه برخورد می‌کنند. آنها با وجود مشکلات اقتصادی، بسیار مهمان نواز و پر از امید هستند. زندیه با مرور خاطراتش گفت: «من شبی به روستایی نزدیک تهران سفر کرده بودم و زن پیری در آنجا مرا به خانه کاهگلی خود دعوت کرد. او سخاوتمندانه از من پذیرایی کرد و اجازه داد تا شب را در آنجا بمانم.» تصویر صورت خنده‌رو این پیرزن با روسری گلدار در قابی بزرگ در نمایشگاه دیده می‌شود.

در این نمایشگاه، عکس‌های مربوط به کودکان کار نیز وجود دارد. برای مثال، عکسی از دختری دست‌فروش و خواهر کوچک‌ترش بر روی دیوار نصب شده است.

شیرین عابدی، دیگر عکاس شرکت‌کننده در این نمایشگاه است. شیرین در سن 20 سالگی برای یکسال کار در آژانس خبری به ایران سفر کرد. او در ایرانتجربه‌های جالبی به دست آورد. او از زندگی روزمره در ایران عکاسی کرده است و عکس‌ها در سایز کوچک چاپ شده‌اند. در یکی از عکس‌ها، کودکانی دیده می‌شوند که کنار هم خوابیده‌اند، عکسی دیگر، جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموز دختری را نشان می‌دهد و در قاب دیگری صحنه‌ای از مراسم عروسی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه امید تا 27 ژوئن سال جاری در مرکز مطالعات فرهنگی گوتینگن برای بازدید عمومی برپاست.

منبع : پزشیا دایجست
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه