ارسال به دیگران پرینت

میلیونر پسندها؛ ۱۱ کشوری که بیشترین نرخ مهاجرت اَبَر ثروتمندان دنیا به خود را دارند

میلیونرهای دنیا در حال مهاجرت به کشورهای جدیدی هستند و این مسأله با سرعتی بیش از هر وقت دیگری در حال وقوع است. این مهاجرت ها اغلب به دلیل مسائل مالیاتی یا فرار از فشارها و مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور خود رخ می دهند.

میلیونر پسندها؛ ۱۱ کشوری که بیشترین نرخ مهاجرت اَبَر ثروتمندان دنیا به خود را دارند

۵۵آنلاین :

میلیونرهای دنیا در حال مهاجرت به کشورهای جدیدی هستند و این مسأله با سرعتی بیش از هر وقت دیگری در حال وقوع است. این مهاجرت ها اغلب به دلیل مسائل مالیاتی یا فرار از فشارها و مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور خود رخ می دهند.

در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۰۸ هزار میلیونر به کشورهای مختلف دنیا مهاجرت کردند، این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۷، ۹۵ هزار نفر بود. این نتیجه ی پژوهش یک گروه تحقیقاتی به نام New World Wealth است که بر روی مسائل مربوط به بازار جهانی پژوهش می کند.

طبق پژوهش گروه تحقیقاتی New World Wealth، بیشتر ثروتمندان دنیا انگلیسی زبان هستند، به همین دلیل سه کشوری که بیشترین نرخ جذب میلیونرها به خود را دارند، زبان اصلی آن ها انگلیسی است.

این میلیونرها موفقیت خود را نه وابسته به یک کشور خاص، بلکه وابسته به استراتژی های تجاری خودشان می دانند.

برخلاف کشورهای فهرست پیش رو، کشورهایی مثل چین، روسیه و بریتانیا در حال از دست دادن میلیونرهای ساکن خود هستند. در خصوص بریتانیا، احتمالاً عاقبت نامعلوم مسأله ی خروج این کشور از اتحادیه ی اروپا، باعث مهاجرت میلیونرها از این کشور شده است.

در ادامه با ۱۱ کشوری آشنا خواهیم شد که بیشترین جذب میلیونر را در سال ۲۰۱۸ داشته اند و می خواهیم ببینیم چه ویژگی هایی این کشورها را برای ابر ثروتمندان دنیا جذاب کرده است.

۱۱- اسپانیا

مهاجرت ثروتمندان به کشورها

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۰۰۰ نفر

اسپانیا اخیراً به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تجارت و همچنین رشد، جذب و حفظ استعدادها شناخته شده. احتمالاً همین موارد است که باعث جذب میلیونرها به این کشور شده است.

۱۰- یونان

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۰۰۰ نفر

جزایر یونان از دیرباز یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری دنیا برای ابر ثروتمندان بوده. این کشور چند سالی درگیر مشکلات شدید اقتصادی بود و حالا که اوضاع اقتصادی آن رو به بهبودی گذاشته، سرازیر شدن میلیونرهای دنیا به جزایر زیبای یونان دیگر مسأله ی عجیبی به شمار نمی رود.

۹- پرتغال

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۰۰۰ نفر

طبق شاخص امنیت جهانی، پرتغال، سومین کشور امن دنیا است، ویژگی ای که احتمالاً باعث جذب میلیونرها به این کشور شده.

علاوه بر این، کشور پرتغال آب و هوای بسیار مطبوعی دارد که از نقش آن در جذابیت این کشور برای ابر ثروتمندان نباید غافل شد.

۸- سنگاپور

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۰۰۰ نفر

کشور سنگاپور که پایتخت آن یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی به شمار می رود، نزدیک به ۴۴ میلیاردر و تعداد بیشتری میلیونر را در خود جای داده است.

نرخ مالیات بر شرکت در کشور سنگاپور ۱۷ درصد است که یکی از پایین ترین نرخ ها در تمام دنیا به شمار می رود. همین مسأله این کشور را برای میلیونرها و میلیاردرها به یکی از بهشت های مالیاتی دنیا تبدیل کرده.

۷- نیوزلند

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۰۰۰ نفر

از قرار معلوم، میلیونرها و کارآفرین های دنیای تکنولوژی به کشور نیوزلند به چشم پناهگاهی برای آخر الزمان نگاه می کنند. افرادی همچون پیتر تیل که از بنیانگذاران شرکت پی پال است، در سال های اخیر در این کشور ملک خریداری کرده اند تا در آن ها انبارها و پناهگاه های زیرزمینی بسازند.

۶- جزایر کارائیب

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۲۰۰۰ نفر

جزایر کارائیب به خاطر بخشودگی های مالیاتی و قوانین سفت و سختی که در رابطه با حفظ حریم مالی دارد، سال ها است که به یکی از بهشت های مالیاتی دنیا برای میلیونرها و میلیاردرها تبدیل شده.

علاوه بر این، تابعیت بسیاری از کشورهای منطقه ی کارائیب قابل خریداری است. در سال های اخیر، ابر ثروتمندان با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار تابعیت این کشورها را خریداری کرده اند.

۵- امارات متحده عربی

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۲۰۰۰ نفر

امنیت، فضای مناسب برای تجارت و کیفیت بالای زیرساخت ها در امارات متحده عربی، میلیونرهای زیادی را روانه ی این کشور کرده است.

امارات متحده عربی مدعی است، دبی، بزرگ ترین شهر این کشور، لوکس ترین هتل دنیا را دارد. برج یک میلیاردی العرب، اولین هتل هفت ستاره ی دنیا محسوب می شود و هر شب اقامت در آن، دست کم ۱،۵۰۰ دلار هزینه دارد.

۴- سوئیس

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۳۰۰۰ نفر

کشور سوئیس از دیرباز یکی از بهشت های مالیاتی دنیا برای ابر ثروتمندان بوده که یکی از دلایل آن پایین بودن نرخ مالیات برای شرکت های خارجی است. به علاوه، این کشور به سیستم بانکی بسیار خوبش نیز شهره است.

سوئیس همچنین یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی کردن است و گران قیمت ترین مدرسه ی دنیا را هم در خود جای داده است.

۳- کانادا

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۴۰۰۰ نفر

بعضی کارشناسان تخمین می زنند در صورت پیروزی دموکرات ها در انتخابات آینده ی ریاست جمهوری و کنگره ی آمریکا و افزایش مالیات های این کشور، احتمالاً برخی از ثروتمندان آمریکایی به مهاجرت به کانادا روی می آورند.

درآمد مالیاتی دولت فدرال کانادا کمتر از آن چیزی است که در آمریکا وجود دارد. علاوه بر این، دولت کانادا تابعیت این کشور را در ازای سرمایه گذاری در آن، به خارجی های ثروتمند اعطا می کند. طبق برنامه ی سرمایه گذاری مهاجرتی کبک، مهاجرانی می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند که ثروت خالص آن ها دست کم ۱/۶ میلیون دلار باشد و بیشتر از ۵ سال در استان کبک کانادا، با مبلغ ۸۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کنند.

۲- ایالات متحده آمریکا

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۰،۰۰۰ نفر

محبوب ترین نقاط آمریکا برای میلیونرها، نیویورک، لس آنجلس، میامی و منطقه ی خلیج سانفرانسیسکو هستند.

جایگاه آمریکا به عنوان اقتصاد شماره یک دنیا، تکنولوژی های برتر، خدمات اقتصادی، رسانه ها و صنعت سرگرمی آن، باعث شده این کشور سالیان سال یکی از مهم ترین مقاصد ثروتمندان دنیا باشد. علاوه بر این، آمریکا یک کشور انگلیسی زبان است و این مسأله هم در جذب ابر ثروتمندان به این کشور نقش داشته است.

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، انگلیسی، زبان اول یا دوم تقریباً همه ی ثروتمندترین افراد دنیا است.

۱- استرالیا

تعداد میلیونرهای جدید در سال ۲۰۱۸: ۱۲،۰۰۰ نفر

کشور استرالیا، احتمالاً به دلیل پایین بودن نرخ جرم و جنایت، اقتصاد در حال رشد، آب و هوای مناسب و همچنین انگلیسی زبان بودن، به محبوب ترین نقطه ی دنیا برای میلیونرها تبدیل شده.

اما چه ویژگی هایی سبب شده ابر ثروتمندان دنیا، استرالیا را به آمریکا ترجیح دهند؟ خدمات درمانی بهتر، نبود مالیات بر ارث و امنیت کشور استرالیا، احتمالاً همان ویژگی هایی هستند که استرالیا را در نزد میلیونرهای دنیا محبوب تر از آمریکا ساخته است.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه