ارسال به دیگران پرینت

عراقی‌ها و آذربایجانی‌ها در صدر گردشگران ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،گفت: نخستین مقصد گردشگری شهروندان عراق و آذربایجان در سال گذشته ایران بوده است.

عراقی‌ها و آذربایجانی‌ها در صدر گردشگران ایران

۵۵آنلاین :

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،گفت: نخستین مقصد گردشگری شهروندان عراق و آذربایجان در سال گذشته ایران بوده است.

«محمد ابراهیم لاریجانی» با اعلام این که سال گذشته حدود 8 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شدند، گفت: عراقی ها و آذربایجانی ها در صدر این لیست قرار دارند. وی افزود: بیش از دو نیم میلیون عراقی به ایران آمدند اما هنوز میزان حضور گردشگران عراقی در ایران به مرز اشباع نرسیده است ولی دیگر انتظار افزایش خیلی بیشتر را نمی توان داشت. این مسئول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره گردشگران عراقی ،گفت :در سیاست های جدید سازمان عراقی ها تنها به مشهد و قم نمی روند بلکه بازدید از شهرهای گردشگری ایران و خرید محصولات صنایع دستی از جمله دیگر برنامه های این گردشگران است. لاریجانی با اشاره به این که بازارهای خوب گردشگری در منطقه برای ایران وجود دارد، افزود: عمان و ترکیه یکی از این کشور ها است که می توان با تبلیغات گردشگران زیادی را راهی ایران کند. وی اضافه کرد: عمان به توجه به قرابت های مذهبی و چین با توجه به جمعیت زیاد توانمند آن بازار خوبی است که تاکنون ایران به آن ورود نکرده است. ** برپایی20 نمایشگاه گردشگری خارجی با حضور ایران در سال 98 لاریجانی با یادآوری اینکه نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه های خارج از کشور با حضور روسا و نمایندگان تشکل های گردشگری اعم ازانجمن دفاترخدمات مسافرتی ایران، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بومگردی های ایران، جامعه هتلداران ایران و شرکت‌های تابعه سازمان میراث‌فرهنگی با هدف تصویب فهرست نمایشگاه‌های خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاه‌ها برگزارشد ، افزود: سال گذشته پس از استعلام از تشکل‌های مختلف گردشگری برای تنظیم فهرست نمایشگاه‌های خارجی و تطبیق آن با فهرست کشورهای اولویت دار بازار هدف، 20 نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت. لاریجانی اضافه کرد :در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های خارج از کشور فهرست نهایی نمایشگاه‌های خارجی به تصویب رسید و مقرر شد صنعت گردشگری کشور به طور متمرکز و در قالب پاوین جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت کند. به گفته مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری میراث فرهنگی ،نقش استان‌ها، جوامع و تشکل‌ها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، ضرورت توجه به نمایشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای بهره برداری از ظرفیت رسانه‌های داخلی و خارجی از جمله مواردی بود که در راستای چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. لاریجانی ،گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی سفر و گردشگری AITFآذربایجان، COTTMچین،ATM دبی، عراق، Kotfaکره جنوبی، CMT چین، پاکستان، OIPYKAروسیه، CITMچین، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT ترکیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و Gitf چین نمایشگاه هایی هستند که جمهوری اسلامی ایران درحوزه گردشگری در آن‌ها حضور خواهد داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه