ارسال به دیگران پرینت

سی ان ان: بایدن در صدر نظرسنجی ها قرار دارد

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: با اینکه 'جو بایدن' معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا هنوز نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ نکرده است، اما نام وی در نتایج نظرسنجی های اخیر در جایگاه بالاتری از دیگر نامزدهای مطرح حزب دمکرات قرار گرفته است.

سی ان ان: بایدن در صدر نظرسنجی ها قرار دارد

۵۵آنلاین :

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: با اینکه 'جو بایدن' معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا هنوز نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ نکرده است، اما نام وی در نتایج نظرسنجی های اخیر در جایگاه بالاتری از دیگر نامزدهای مطرح حزب دمکرات قرار گرفته است.

سی ان ان افزود: نام بایدن در نظرسنجی های هر ۲ ایالت ۳۹;نیوهمپشایر۳۹; و ۳۹;آیووا۳۹;، بالاتر از دیگر نامزدهای مطرح حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده دیده می شود.

بایدن در نتیجه نظرسنجی دانشگاه ۳۹;مونموث۳۹; (Monmouth) نیوجرسی که از چهار تا ۹ آوریل (برابر با ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه) در انجمن حزبی ایالت آیووا برگزار شد، با کسب ۲۷درصد آرا در صدر و ۳۹;برنی سندرز۳۹; با ۱۶درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت و سناتور الیزابت وارن که در روزهای اخیر به دنبال انتشار گزارش بازرس رابرت مولر، به شدت خواستار استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی شده بود، با به دست آوردن تنها هفت درصد آرا، در رتبه پنجم دیده می شود.

شبکه خبری سی ان ان افزود: در نظرسنجی دیگری که از سوی کالج ۳۹;سنت انسلم۳۹; (Saint Anselm College) ایالت نیوهمپشایر از سوم تا هشتم آوریل (۱۴تا ۱۹ فروردین ماه) به عمل آمد، بایدن بازهم با کسب ۲۳ درصد آرا در صدر و سندرز با ۱۶ درصد آرا در مرتبه بعدی و سناتور وارن با کسب ۹ درصد آرا در رتبه چهارم نتیجه این نظرسنجی قرار گرفت.

۳۹;باسیل اسمیکل۳۹; (Basil Smikle) استراتژیست حزب دمکرات درباره نتایج این نظرسنجی ها و اینکه بایدن هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است، به سی ان ان گفت: بایدن در صدد گردهم آوردن گروهی است که باراک اوباما را در انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رساندند، اما افراد این گروه هم اکنون به ستادهای انتخاباتی سایر نامزدهای دمکرات که به بیش از ۱۸ نفر رسیده، پیوسته اند. نکته مهم در این کارزار جمع آوری پول است و چنانچه نامزدی نتواند پول به میزان کافی به دست آورد، قادر به ادامه راه نخواهد بود.

سی ان ان گزارش داد: بایدن با توجه به محبوبیت در نظرسنجی ها، مدت زمان اندکی برای اعلام نامزدی خود در عرصه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دارد که تا ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت ماه) به پایان خواهد رسید.

درهمین حال نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در مورخ ۱۹ آوریل (برابر با ۳۰ فروردین ماه) نوشت: بایدن پذیرش کمک های مالی برای کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ را آغاز کرده که نشانه تمایل وی جهت گلاویز شدن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی درروزهای آتی است.

از سوی دیگر تارنمای خبری ۳۹;آتلانتیک۳۹; (theatlantic) درهمان تاریخ به نقل از اطرافیان بایدن نوشت که قرار است وی روز چهارشنبه آینده (چهارم اردیبهشت ماه) با انتشار یک کلیپ ویدیویی رسما حضور خود را در عرصه انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کند.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون ۱۹ نفر نامزدی خود را از حزب دمکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرده اند که از این تعداد ۶ تن زن هستند.

از حزب جمهوریخواه نیز تاکنون به جز ترامپ، تنها ۳۹;بیل ولد۳۹; (Bill Weld) ۷۳ ساله و فرماندار سابق ایالت ۳۹;ماساچوست۳۹; نامزدی خود برای این انتخابات اعلام کرده است.

جو بایدن بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا بود.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه