ارسال به دیگران پرینت

حمام خون در شرق آسیا

همزمان با روز عید پاک که به روز ایشتر یا ایستر معروف است، طی یک سلسله انفجار 169 نفر تا کنون کشته شده اند این در حالی است که تا این لحظه هیچ گروهی مسولیت این کشتار فجیع را به عهده نگرفته است.

حمام خون در شرق آسیا

۵۵آنلاین :

به گزارش نشنال و واشنگتن پست، سه انفجار در کلیساهای 'سنت آنتونیو' و 'کاتوواپیتیا' و یک کلیسای دیگر در کلمبو پایتخت این کشور حاشیه اقیانوس هند در جنوب آسیا، هنگام برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان رخ داده است.

گزارش پلیس سریلانکا همچنین حاکی از وقوع انفجارهایی در هتل های مجلل 'شانگریلا'، 'کینگزبری' و یک هتل دیگر در پایتخت این کشور است.

همچنین رانیل ویکرمسینگه نخست وزیر سریلانکا خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حملات بامداد یکشنبه در این کشور شد.

پلیس سریلانکا نیز اعلان کرد که قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروریستی انتحاری هشدار داده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاری مراسم عید پاک و تخریب قسمت هایی از این کلیساهاست.

هنوز آمار دقیقی از قربانیان این حوادث در دست نیست و مقام های رسمی یا پلیس در باره تروریستی بودن این حملات اظهارنظری نکرده اند و گروهی مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.

در همین حال مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور این کشور، پس از وقوع سلسه حملات تروریستی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند. رئیس جمهوری سریلانکا دستور داده است تا نیروهای امنیتی مسبب حملات را شناسایی کنند.

همچنین دهها خارجی که اغلب توریست هستند، در میان زخمی شدگان هستند و دو توریست کشته شده اند.

منبع : خبرانلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه