ارسال به دیگران پرینت

راهنمای سفر انفرادی برای کسانی که تنها سفر میکنند

بهار هست و فرصت سفر در کشور چهار فصل ایران. سفر انفرادی هم هیجان انگیز است و هم برای آماتورها، خطرناک و ترسناک!

راهنمای سفر انفرادی برای کسانی که تنها سفر میکنند

۵۵آنلاین :

بهار هست و فرصت سفر در کشور چهار فصل ایران. سفر انفرادی هم هیجان انگیز است و هم برای آماتورها، خطرناک و ترسناک! بخشی از جامعه گردشگران جهان را مسافران تنها یا گردشگران انفرادی تشکیل می دهد که دوست دارند تا بدون همراه داشتن شخص یا اشخاصی، راهی سفر شده و از گردش خود لذت ببرند. تنها سفر کردن مزیت فوق العاده ای نسبت به گردشگری دسته جمعی چه در قالب تورهای مسافرتی و چه سفرهای غیر رسمی و برنامه ریزی نشده ندارد و از جنبه هایی، ریسک پذیر است.

اما همانطور که گفتیم، شمار مشتاقان گردشگری انفرادی در ایران و اقصی نقاط جهان در حال افزایش است و بخشی از درامد گردشگری جهان توسط گردشگران انفرادی جذب می شود. گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو، آنچه شما برای انجام یک سفر گردشگری خوب و هیجان انگیز نیاز دارید را ارائه میکند. با ما همراه باشید.

سفر انفرادی

یکی از راهکارهای آشنایی با مسافران انفرادی، مراجعه به نظرات تریپ ادوایزری ها است

سفر انفرادی چه ریسک هایی دارد؟

  • سفر انفرادی سبب می شود تا شما از مبدا تا مقصد تنها باشید. مگر آنکه در شهر مقصد، دوست و آشنا داشته باشید.
  • سفر انفرادی، ریسک سفر را افزایش می دهد. چرا که در صورت گم شدن مدارک و پول و امثالهم، کمک فوری در دسترس شما نخواهد بود.
  • سفر انفرادی، ارزان نیست. اما همیشه این گونه نیست و می توان ارزان سفر کرد.
  • سفر انفرادی ریسک های متفاوتی برای گردشگران مرد و زن دارد.
  • سفر انفرادی سبب می شود تا شما از مزایای سفر گروهی و دریافت تجارب همسفران و هم چنین استفاده از ظرفیت های علمی و عملی آنها محروم شوید.
  • سفر انفرادی سبب می شود تا اگر در مسیر، نیاز به مشاور یا یک همراه و دستیار جهت انجام امور سفر داشته باشید، این فرصت از شما سلب شود.
  • سفر انفرادی سبب می شود تا برای انجام برخی امور که گردشگرانی که با همسفر (travel buddy) گردش میکنند در اختیار دارند، مجبور شوید پول پرداخت کنید. مثل حمل و نقل بار و پخت و پز و امثالهم.

مزایای سفر انفرادی چیست؟

با همه مشکلات و ریسک هایی که سفر انفرادی دارید و این را جهانگردان حرفه ای به نیکی درک میکنند، به هر حال، سفر انفرادی دارای فوایدی است که در زیر به آن اشاره می شود.

برنامه ریزی آسان سفر انفرادی را دقت کنید

با همه مشکلاتی که درباره گردشگری انفرادی گفتیم و ریسک هایی که دارد، به نظر می رسد گردشگری انفرادی مزایای خوبی داشته باشد. یکی از مزایای این هست که شما در گیر و دار برنامه ریزی گروهی و توجه به سلایق مختلف گردشگران در سفرهای دسته جمعی نیستید. فکر کردن برای یک نفر و توسط یک نفر برای یک نفر، خیلی آسان تر از فکر کردن برای یک گروه با سلایق مختلف در کشوری غریب است. اگر قصد سفر انفرادی دارید، برنامه ریزی سفر شما اسان است و راحت میتوانید برنامه ریزی کنید.

برای برنامه ریزی آسان، توصیه میکنیم که از تجارب گردشگران استفاده کنید. تریپ ادوایزری ها بیش از ۷۰۰ میلیون کامنت درباره ده ها هزار مقصد گردشگری به اشتراک گذاشته و شما میتوانید به راحتی، با مناطق گردشگری در سراسر جهان آشنا شوید و از تجارب مسافران قبلی هتل ها و هاستل ها و خطوط هوایی و قطارها و مناطق توریستی مطلع شوید.

هشتگ های خوبی برای آشنایی با گردشگران تنها

هماهنگی سریع مسافران انفرادی مزیت است

فرق شما که انفرادی سفر میکنید با کسانی که دست جمعی یا گروهی سفر میکنند آن است که فاصله شما از تصمیم گیری تا عمل، خیلی کوتاه است. اما لیدرها در سفرهای گروهی به خصوص با طیف های مختلف مردم، کار سختی برای هماهنگی دارند. هماهنگی در سفر اهمیت بسیاری دارد. خرید بلیط هواپیما و رزرو هاستل یا اتاق از طریق ایر بی ان بی یا میزبانی رایگان توسط کوچ سرف ها را شما میتوانید ظرف یک ساعت انجام دهید.

اما این کارها توسط لیدرها ساعت ها زمان می برد. از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید و سعی کنید هماهنگی مستند و مستدل و دقیقی در راستای برنامه ریزی انجام شده داشته باشید. از شما انتظار نمی رود که بی برنامه و بدون هماهنگی، وارد مقصد گردشگری خاصی در فلان شهر دنیا شوید. چون شما خودتان هستید و خودتان و درگیر نظرات و سلایق و هماهنگی با افراد دیگر نیستید.

ارتباط با گردشگران را در نظر داشته باشید

برای افرادی که تنها سفر میکنند، ارتباط با گردشگران آسان است. چرا که شما میتوانید در هاستل ها اقامت کنید که در آنجا، محفل های روزانه و شبانه از گردشگران انفرادی یا گروهی از اقصی نقاط جهان شکل می گیرد. شما میتوانید به راحتی از کوچ سرف ها استفاده کرده و با آنها گردشگری شهری هیجان انگیز را تجربه کنید. شما میتوانید با اینترنیشنی ها به رویدادهای مختلف رایگان در شهرهای گوناگون رفته و با EXPAT ها آشنا شوید.

ارتباط با گردشگران را در صورتی که تنها سفر میکنید در نظر داشته باشید که فرصت آفرین است. اما ریسک آشنایی را چون تنها هستید بپذیرید و سعی کنید حتی الامکان، در محیط های رسمی و مشخص، با افرادی که هویت ظاهرا موجهی دارند کانکت باشید. ارتباط با گردشگران به معنای همراهی با هر گردشگر خارجی که در خیابان آشنا می شوید نیست.

تجربه اندوزی گردشگران انفرادی

سفر انفرادی باعث افزایش تجربه و اعتماد به نفس شما می شود. از اعتماد به نفس کاذب و الکی پرهیز کنید. همه چیز بر مبنای اطلاعات دقیق و مستند و با آگاهی کامل باید هماهنگی و برنامه ریزی شود. به هر حال توجه کنیدکه شما در سفر تنها هستید و نباید به امید کسی حرکت کنید. پول شما و مدارک شما در سفر انفرادی باید به خوبی حفظ شود. برای نگهداری پول و مدارک، از تجارب گردشگران انفرادی استفاده کنید.

گردشگری انفرادی باعث می شود تا شما بیشتر با مردم و مسئولان گردشگری کشورهای مختلف در تعامل بوده و اطلاعات کسب کنید و این اطلاعات میتواند دید و برنامه شما را در سفر مقرون به صرفه و اثربخش یاری دهد. افرادی که هیچهایک نمی کنند (رایگان سواری) یا گروهی سفر میکنند، خیلی چیزها را کارها و فعالیت های سفر را خودشان مستقیم تجربه نمیکند. مثلا شیوه پیدا کردن آدرس یا خرید کارت قطار و تغیر بلیط هواپیما و شرایط حقوقی تبادل ارز و امثالهم.

اگر تجربه سفر انفرادی دارید در اختیار دوستان خود در سرویس گردشگری روزیاتو قرار دهید.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه