ارسال به دیگران پرینت

دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل

دانه‌های کدو تنبل از جمله ابرمواد غذایی هستند که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از فواید سلامت جالب توجه مصرف آنها بهره‌مند شوید.دانه‌های کدو تنبل منبع خوبی برای چربی‌های سالم، منیزیم، فیبر و دیگر مواد مغذی هستند که به تقویت سلامت بخش‌های مختلف بدن از جمله قلب، سیستم ایمنی و پوست کمک می‌کنند.

دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل

۵۵آنلاین :

کاهش استرس

به لطف محتوای قابل توجه منیزیم (تنها یک اونس دانه کدو تنبل می‌تواند 37‌درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده مغذی را تامین کند)، این دانه‌های خوشمزه می‌توانند به تسکین سیستم عصبی و کاهش استرس کمک کنند. منیزیم یک ماده معدنی آرامش بخش طبیعی محسوب می‌شود.

تنظیم قند خون

دانه‌های کدو تنبل حاوی ترکیب پروتئینی قوی، چربی‌های سالم و فیبر هستند که همگی به حفظ تعادل سطوح قند خون کمک می‌کنند. تنها یک اونس (28 گرم) از دانه‌های کدو تنبل دارای 13 گرم چربی‌های سالم و 1.7 گرم فیبر است. در شرایطی که این مقادیر شاید بیش از حد چشمگیر به‌نظر نرسند، اما برای مقدار کمی ‌از این ماده غذایی جالب توجه هستند.

کمک به بهبود آرتریت

به لطف محتوای غنی اسیدهای چرب امگا-3، دانه‌های کدو تنبل ممکن است در درمان آرتریت موثر باشند.مطالعه‌ای نشان داد که روغن دانه کدو تنبل نتایج ضد التهاب مشابه با داروی ایندومتاسین داشته، در شرایطی که با عوارض جانبی همراه نبوده است.

تقویت سلامت پوست

در شرایطی که مواد غذایی وجود دارند که محتوای ویتامین E آنها بیشتر از دانه‌های کدو تنبل است، اما این دانه‌ها انواع مختلفی از این ماده مغذی را ارائه می‌کنند،اینها با ویتامین E در کنار هم به تقویت سلامت پوست کمک می‌کنند.

بهبود خواب

به لطف محتوای تریپتوفان که به خواب بهتر کمک می‌کند،مصرف دانه‌های کدو تنبل به خواب عمیق‌تر و پیشگیری از بی‌خوابی کمک می‌کنند. زمانی که وارد بدن می‌شود، اسید آمینه تریپتوفان به سروتونین تبدیل می‌شود که این ماده به بهبود شرایط خواب کمک می‌کند.

منبع : آ رمان امروز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه