ارسال به دیگران پرینت

نعمتی که با سیل گلستان بیشتر تجلی یافت

آخوند اهل سنت، عبدالحی میرزاعلی، تاکید می‌کند اگرچه سیل گلستان یک مصیبت بود، اما یک نعمت هم داشت و آن هم اثبات بیشتر اتحاد شیعه و سنی در ایران بود.

نعمتی که با سیل گلستان بیشتر تجلی یافت

۵۵آنلاین :

حجت‌الاسلام عبدالحی میرزاعلی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان که امام جمعه آق‌قلا هم است، از جمله مدیرانی بود که از همان ساعات اولیه بحران سیل، حضوری مداوم و تاثیرگذار در منطقه آق‌قلا داشته است. او درحالی که نمی‌خواهد از کارهای خود در امر امدادرسانی حرفی بزند، از همه مردم ایران به خاطر کمک به سیل‌زدگان ترکمن‌صحرا تشکر می‌کند.

امام جمعه آق‌قلا درباره سیل استان گلستان و تجلی همدلی و وحدت میان شیعیان و اهل سنت برای کمک به مردم گفت: «این موضوع از قبل به ما ثابت شده بود که اتحاد بین اهل تسنن و تشیع شعار نیست، بلکه یک اصل است. اما برادران شیعه در ماجرای سیل آق‌قلا، این موضوع را بیشتر از قبل ثابت کردند. ممکن است سیل یک مصیبت باشد اما در همین مصیبت هم یک حکمت و یک نعمت بزرگی نهفته که همان اتحاد، اخوت و برادری است.»

میرزاعلی با اشاره به دروغ‌ و سیاه‌نمایی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارج از ایران درباره نرسیدن کمک به سیل‌زدگان گفت: «نشر اخبار کمک‌رسانی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردم به سیل‌زدگان یک امر حیاتی برای جلوگیری از شایعه‌پراکنی است. این‌ها باید گفته شود تا جو سازی‌ها و دروغ گویی‌ها در مورد ایران عزیزمان از بین برود یا دست‌کم کسی حرف‌های آنان را باور نکند. این که مردم خالصانه و صادقانه آنچه که در توان دارند را ارائه می‌دهند و به مردم خدمت می‌کنند، باید عنوان شود. همه کسانی که در منطقه نیستند، چه در داخل کشور و چه خارج از کشور باید بدانند در اینجا چه اتفاقاتی می‌افتد و چه اقدامات صادقانه‌ای شکل می‌گیرد. این برای تحکیم وحدت شیعه و سنی حیاتی است.»

او ادامه داد: «من در نماز جمعه دیروز (۲۳ فروردین) عنوان کردم مثلا سرهنگ مملکت از تبریز و تهران و استان‌های مختلف آمده‌اند اینجا و کمک می‌کنند. مردم باید بدانند که سرهنگ مملکت در شهر آق‌قلا دارد به مردم خدمت رسانی می‌کند. روحانی تشیع برای مردم اهل سنت خدمت می‌کند، این را همه باید بدانند چون خیلی از مردم خود آق‌قلا هم از این موضوع‌ها بی‌خبر هستند. این موضوعات نه تنها از طریق تریبون نماز جمعه بلکه در رسانه‌ها و فضای مجازی هم باید مطرح بشود تا هر خارج‌نشینی نتواند درباره این موضوع‌ها اظهارنظر کند.»

آخوند عبدالحی میرزاعلی در واکنش به این پرسش «که بسیاری از جمله خود او که از آغاز بحران درحال کمک‌رسانی بوده‌اند، نمی‌خواهند برای کارهای‌شان تبلیغات کنند»، گفت: «ما دنبال تبلیغ خودمان نیستیم که فریاد بزنیم و فیلم و عکس بگیریم که من این کار را کردم و این‌جا رفتم، این‌گونه نیستیم. ما اگر حرکتی کردیم و کاری انجام دادیم، فقط به‌خاطر رضای خداوند متعال و دل خودمان بوده است. واقعا اگر الگوی ما، پیامبر و ائمه اطهار هستند باید بدانیم که آنها همیشه با مردمِ مظلوم بوده‌اند و برای فقرا کار می‌کردند. این وظیفه ماست.»

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گستان همچنین درباره اقدامات انجام گرفته برای جلوگیری از آسیب به کتابخانه‌ها در سیل اخیر گفت: «با تجربیاتی که از قبل داشتیم، از مردم خواستیم اگر شی قیمتی دارند، دور از سیل نگهش دارند. در کتابخانه‌های عمومی هم، یک متر پایین قفسه‌ها را خالی کردیم و تمام کامپیوترها را جمع کردیم البته سیل یک و نیم متر بود و از آن چیزی که ما پیش بینی می‌کردیم، بیشتر بود. با این‌وجود فقط یک مقدار از کتاب‌ها آسیب دیدند و خوشبختانه توانستیم از خسارت جدی به کتابخانه‌ها جلوگیری کنیم.»

منبع : خبرانلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه