ارسال به دیگران پرینت

موعد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اعلام شد

رئیس جمهوری موقت الجزائر که اخیرا از سوی پارلمان این کشور برای ریاست دوره انتقالی تعیین شده، طی حکمی چهارم جولای را موعد انتخابات جهت انتخاب رئیس‌جمهور جدید اعلام کرد.

موعد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اعلام شد

۵۵آنلاین :

رئیس دولت موقت الجزائر شامگاه چهارشنبه (۱۲ فروردین) زمان انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور را مشخص کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که «عبدالقادر بن صالح»، رئیس‌جمهور موقت الجزائر اعلام کرد که چهارم جولای (۱۶ تیر) موعد انتخاب جانشین «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور مستعفی این کشور است.

پارلمان الجزائر دیروز سه‌شنبه بن صالح را که رئیس پارلمان است، به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب کرد تا در سه ماه آینده زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم کند.

این اقدام پارلمان الجزائر بعد از اعلام وضعیت «خلأ ریاستی» از سوی شورای قانون اساسی این کشور و پس از آن صورت گرفت که بوتفلیقه ۸۲ ساله این کشور ۱۴ فروردین از سمت خود استعفا داد و اعضای نمایندگان پارلمان (شورای عالی قانون‌گذاری و مجلس نمایندگان) نیز مطابق قانون اساسی رئیس پارلمان را رئیس‌ دوره انتقالی انتخاب کرد.

بر اساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی الجزائر، در صورت استعفای رئیس جمهور یا فوت او، رئیس پارلمان موظف است طی ۹۰ روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند.

مردم الجزائر از دهم فوریه (۲۱ بهمن) در اعتراض به اعلام نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دور ریاست جمهوری دست به تظاهرات گسترده‌ای علیه او زدند و با توجه به شرایط بد جسمانی او، خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.

تداوم این اعتراض‌ها و گسترش دامنه آن به شهرهای دیگر الجزائر و ورود ارتش به این ماجرا و اعلام حمایت از خواسته‌های آن‌ها، هفته گذشته بوتفلیقه را مجبور کرد استعفا کند.

منبع : خبرانلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه