ارسال به دیگران پرینت

سیل بیش از 10هزار میلیارد ریال به کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.

سیل بیش از 10هزار میلیارد ریال به کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

۵۵آنلاین :

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.

علی محمد احمدی روز دوشنبه اظهار داشت: خسارت های سیل در بخش های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است. وی افزود: خسارت ها در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است. احمدی بیان کرد: میزان بارش سامانه اخیر در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی کهگیلویه حتی به بالای 360 میلیمتر گزارش شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این بارش ها آورد آبی بالایی را در رودخانه ها به همراه داشت و سبب شد که خسارتهایی به مناطق شهری، راه های درون و برون استانی و راه های روستایی وارد شود. وی عنوان کرد: در روزهای گذشته راه‌ ارتباطی ۱۲۰روستا در این استان به سبب بارش باران سیل آسا و شرایط جوی نامساعد مسدود شده بود که با تلاش دستگاه های امدادی و خدمات رسان بازگشایی شدند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسدود شدن راه اصلی یاسوج - شیراز، گفت: ۳ روز است که نیروهای خدمات رسان به صورت شبانه روزی در این محور فعالیت می کنند و لوله گذاری ها انجام شده و در حال حاضر یک مسیر فرعی برای تردد مسافران و مردم بازگشایی شده است. وی افزود: این مسیر جایگزین جاده قدیم یاسوج به شیراز که اشکالاتی داشت با تلاش کارکنان راهداری در طول سه روز اخیر ترمیم شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در تلاشیم امروز محور اصلی بازگشایی شود تا مردم بتوانند با سرعت، اطمینان خاطر و ایمنی بیشتری در این مسیر تردد کنند. احمدی افزود: امداد رسانی به برخی از روستاها به علت کوهستانی و صعب العبور بودن به وسیله سه بالگرد انجام شد. وی با بیان اینکه مجموعه هلال احمر، ارتش و سایر دستگاه های خدمات رسان بالگردهای خود را برای امداد رسانی در اختیار مدیریت بحران استانداری گذاشتند، بیان کرد: ۱۵ سورتی پرواز با این بالگردها به مناطق صعب العبور استان انجام شد. احمدی بیان کرد: همچنین طغیان رودخانه و سیلاب جان 2 نفر را در کهگیلویه و بویراحمد گرفت. احمدی گفت: مقرر شده تا پایان تعطیلات نوروزی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در محل خدمت حضور داشته و نسبت به تجمیع امکانات و ارسال کمک ها اقدام کنند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک تمامی دستگاه های امدادی و اجرایی این استان برای مقابله با وقوع احتمالی سیل و خسارت های ناشی از آن در آماده باش کامل به سر می برند. احمدی افزود: تمهیدات لازم برای مناطقی که احساس می شود بیشتر در معرض سیل گرفتگی و در مسیر رودخانه ها قرار دارند اندیشیده شده و به کمک دستگاه های امدادرسان جمعیت آنها جا به جا شده اند. وی تصریح کرد: در مجموع هشدارها، تمهیدات و آگاهی بخشی های لازم برای جلوگیری از افزایش خسارت ها به مردم این استان داده شده است. طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان از جمله روستای آبیدک زیلایی در شهرستان بویراحمد شد. پس از بارندگی های سیل آسا در این استان روستای «آبیدک» دهستان زیلایی بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد. بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه