ارسال به دیگران پرینت

پیش‌نویس اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بزودی در دستور کار پارلمان

یک عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق با اشاره به جمع آوری امضای ۷۰ نماینده اعلام کرد، پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای بیگانه بزودی در جلسات پارلمان مطرح می‌شود.

پیش‌نویس اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بزودی در دستور کار پارلمان

۵۵آنلاین :

«رعد المکصوصی» عضو ائتلاف «الاصلاح» پارلمان عراق روز پنجشنبه (هشتم فروردین) خبر داد، ائتلاف‌های الفتح و سائرون بیش از هفتاد امضا برای اخراج نیروهای خارجی از عراق و لغو توافقنامه راهبردی با واشنگتن جمع‌آوری کردند.

این خبر در بهمن‌ماه گذشته نیز اعلام شده بود و مقامات عراقی از جمع‌آوری این تعداد امضا خبر داده بودند (جزئیات بیشتر).

المکصوصی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» عراق گفت: ائتلاف‌های الفتح و سائرون هر گونه حضور خارجی‌ها در خاک عراق را قاطعانه رد می‌کنند و توانستند بیش از هفتاد امضا برای بیرون کردن نظامیان خارجی از عراق و لغو توافقنامه راهبردی با واشنگتن جمع‌آوری کنند.

وی ادامه داد: پارلمان عراق پیش نویس اخراج نظامیان خارجی از این کشور را بزودی در جدول برنامه‌های یکی از جلسات آتی خود خواهد گنجاند تا آن را بررسی کند و سپس به رأی گذارد.

عضو پارلمان عراق گفت: رأی گیری درباره پیش نویس اخراج نظامیان بیگانه و در راس آن نیروهای آمریکایی، دولت را وادار به اتخاذ تصمیمی درباره اخراج این نیروها خواهد کرد.

المکصوصی گفت انتظار می‌رود طی روزهای آتی نشستی بین الفتح و سائرون با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به منظور بررسی موضع دولت درباره حضور آمریکا در عراق برگزار شود. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه مجددا خواستار حضور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح در پارلمان به منظور بررسی موضع دولت درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق و شناخت اندازه واقعی آنهاست.

موضوع اخراج نیروهای آمریکایی پس از آن در عراق داغ شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور عراق، ۲۶ دسامبر به بهانه میلاد مسیح (ع) و تبریک آن به نظامیان آمریکایی، مخفیانه وارد پایگاه هوایی عین الأسد در غرب عراق شد.

پس از رسانه‌ای شدن حضور مخفیانه ترامپ در عراق و عدم دیدار او با سران عراق در بغداد، عراقی‌ها این اقدام آمریکا را نقض حاکمیت ملی کشورشان خواندند و خواستار اخراج نظامیان آمریکا از این کشور شدند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه