ارسال به دیگران پرینت

سلبریتی سال؛ از مهناز افشار تا محمدجواد آذری جهرمی

بعدا از ازدواج مهناز افشار با یاسین رامین، پسر محمد علی رامین، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد و بعد هم جریان دادگاهی همسرش به دلیل شکایت هلال احمر و اختلاف حساب مالی، خیلی وقت‌ها اسم افشار در خبرها شنیده می‌شد.

سلبریتی سال؛ از مهناز افشار تا محمدجواد آذری جهرمی

۵۵آنلاین :

بعدا از ازدواج مهناز افشار با یاسین رامین، پسر محمد علی رامین، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد و بعد هم جریان دادگاهی همسرش به دلیل شکایت هلال احمر و اختلاف حساب مالی، خیلی وقت‌ها اسم افشار در خبرها شنیده می‌شد. اما موضوعی که او را به یکی از چهره‌های سال تبدیل کرده تلاش عجیبش برای معرفی خود به عنوان یک فعال اجتماعی تمام‌قد است. بیشتر از هر چهره دیگری در تمام حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ از کودکان بدسرپرست گرفته تا رفع حصر و چند ماه پیش هم چراغ تازه‌ای در موضوعات پزشکی روشن کرد.چند ماه پیش بود که انتشار ویدئوی تبلیغ آمپول نالوکسان توسط او در صفحه‌ی اینستاگرامش با بیش از هفت میلیون دنبال‌کننده جنجال زیادی به پا کرد. ویدئویی که طی ۴۸ ساعت بیش از چهارصد هزار بار دیده شد و از همان ساعت اول موج مخالفت و هشدار بسیاری از پزشکان و افراد متخصص را به دنبال داشت. او در این ویدئو گفته بود که برای جلوگیری از مرگ ناشی از سوء مصرف مواد، افراد به راحتی می‌توانند از داروخانه‌ها آمپول نالوکسان را تهیه و در صورت نیاز مصرف کنند. نکته‌ی اصلی ماجرا این بود اینبار خانم بازیگر بی‌گدار به آب زده بود و اینبار بدون مشورت با اصحاب فن و کادر پزشکی چنین نسخه‌ای تجویز کرده بود. این ماجرا به قدری خبر ساز شدکه دردسرهای زیادی را برای خانم بازیگر به وجود آورد. تا جایی که حتی سخنگوی سازمان غذا و دارو هم به او اخطار داد و گفت: «سلبریتی محترم به کار خود بپردازد و دارو و درمان را به اههلش واگذارد، تبلیغ و فروش این دارو در فضای مجازی نیز تخلف است و این دارو به هیچ عنوان بدون نسخه قابل عرضه نیست».

مائده هژبري/ غائله‌ی اعتراف!

از اتفاق‌های عجیب سال ۹۷، اعترافات تلویزیونی دختر ۱۷ ساله‌ای بود که به جرم انتشار ویدئوهای رقصش در اینستاگرام خبرساز شد. مائده هژبری، دختر ورزشکاری که هم ژیمناستیک کار کرده بود و هم پارکور و به قول خیلی‌ها از شاخ‌های اینستاگرام بود. البته مائده هژبری بیشتر به دلیل انتشار ویدیوهای رقصش بود که در اینستاگرام هواداران زیادی داشت. بازداشت مائده توسط پلیس فتا واکنش‌های زیادی را برانگیخت؛ از کاربران عادی فضای مجازی گرفته تا چهره‌های سرشناس سیاسی مانند وزیر ارتباطات که در توئیتر خود نوشت: «پیش کشیدن موضوع دختر خانمی که در اینستاگرام فعال بود و فیلتر این شبکه اجتماعی، حاصل تصمیم اتاق فکرهایی بود که منافعشان از موضوع شفاف‌سازی ارزی به خطر افتاده است. البته نه اینکه بگویم صدا و سیما و مسئول محترمی که در این موارد مصاحبه کرده است، اتاق فکر هستند».

سهيل مستجابيان/ قهرمان دابسمش

سهیل مستجابیان را در اینستاگرام با نام ایت‌سهیل می‌شناسیم. کسی که دابسمش‌هایش طرفداران زیادی دارد و جزء معدود افرادی است که با سرزدن به صفحه‌اش حال و هوایتان عوض می‌شود.سهیل بیش از ۸۵۰ هزار دنبال کننده دارد و خیلی‌ها از او به عنوان «قهرمان دابسمش» نام می‌برند.

او علاوه بر ویدئوهای فانتزی و روزمره، گاهی موضوعات جدی و حتی سیاسی را دست‌مایه‌ی طنز کرده و موقعیت تازه‌ای از آنها خلق می‌کند. مثل ویدئوی دابسمشی که او از اشتباه یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با موزه‌ی لوور ساخت و در همان روزهایی که این ماجرا داغ شده بود، دست به دست شد. محبوبیت سهیل در فضای مجازی اتفاق‌های خوبی را برای او به دنبال داشت. حالا او یکی از بازیگران فیلم سینمایی «بی‌حسی موضعی» است که با کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی حبیب رضایی پروانه ساخت گرفته است.

حسين هدايتي/ عابر بانک در بند

حسین هدایتی یا همان عابربانک پرسپولیسی‌ها در یک دهه‌ی گذشته، یکی از چهره‌های خبرساز پایان سال ۹۷ بود. کسی که به خیلی از ستاره‌ها و تیم‌های فوتبال کمک‌های مالی کرده بود؛ از کارلوس کیروش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گرفته تا علی پروین که برای همه‌ی فوتبالی‌ها از چهره‌های قدیمی و نام‌‌آشناست. حالا دادستان تهران دستور داده تمام این پول‌ها برگردانده شود و همین غائله‌ی تازه‌ای به پا کرده است. چند روز پیش اولین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات هدایتی برگزار شد. این در حالی است که او خیلی از اتهام‌هایی که وارد شده بود را گردن نگرفت. او در این دادگاه خودش را بچه مسلمانی معرفی کرد که سال‌ها کارگری کرده و زحمت کشیده است و اتفاقا برخلاف چیزی که می‌گویند، خرج عیش‌ونوش‌هایش از پول وام‌هایی که می‌گویند غیرقانونی دریافت کرده، نبوده است. با این حال اتهام اختلاس ۵۸۶ میلیارد تومانی برای او پابرجاست.

علي ضيا/ فرمول پرحاشیه

علی ضیا با ادامه «برنامه‌ی فرمول یک» خودش را به یکی از چهره‌های سال ۹۷ تبدیل کرد. برنامه‌ای که گاه‌به‌گاه با حواشی‌های مختلفی همراه بود و تا چند روز خوراک خبری رسانه‌ها را فراهم می‌کرد. نمونه‌اش دعوت از یک پسر سرطانی زنجانی و پدرش در یکی از برنامه‌ها. در این برنامه پدر این پسر از هزینه‌های سرسام‌آور درمان پسرش و کم لطفی نهادهای مسئول گلایه داشت. ماجرایی که چند روز بعد به کلی تغییر کرد و معلوم شد ماجرا آنطور که آنها تعریف کرده بودند نبوده و قصه به چند سال پیش مربوط می‌شده است. اما از آن عجیب‌تر دعوت از زوجی بود که همین اواخر به این برنامه دعوت شدند.

زن این قصه بارها از همسرش کتک خورده و ۲۷ بار برای جدایی اقدام کرده بود. این اولین بار بود که چنین موضوعی با کم‌لطفی علی ضیا و با حضور تمام و کمال یک خانواده و اینچنین علنی در تلویزیون مطرح می‌شد.

عبدالصمد خرم‌آبادي/ آقای فیلترینگ!

نام عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر قبلی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با فیلترینگ گره خورده است. از سال ۹۱ که اعلام کرد به دلیل انتشار قسمتی از فیلم موهن درباره پیامبر اسلام در سایت یوتیوب و وابستگی این سایت به گوگل، برخی از سرویس‌های گوگل ازجمله جی‌میل تا مدتی در ایران فیلتر می‌شوند تا همین چند ماه پیش که مصرانه در پی فیلتر تلگرام بود و اتفاقا سنگش را هم محکم کوبید. او از طرفداران پر و پا قرص پیام‌رسان‌های داخلی است که معتقد بود با فیلتر تلگرام به زودی همه بار و بندیلشان را جمع و به سروش کوچ می‌کنند؛ گرچه ‌این اتفاق نیفتاد و تعلق ایرانی‌ها به تلگرام به قوت خود باقی مانده است. البته او در مورد اینستاگرام هم چنین نظری داشت و معتقد بود با فیلتر این اپلیکیشن از تهاجم فرهنگی و اجتماعی مصون خواهند بود. به هرحال او در سال ۹۷ جای خود را به جواد جاویدنیا داد.

اميرحسين مقصودلو/ تتلو رفت و برنگشت!

چند وقت پیش کلیپی منتشر شد که گزارشگری در خیابان عکس احمد شاملو را به مردم نشان می‌داد و تعداد خیلی کمی او را می‌شناختند، اما وقتی عکس دیگری را جلوی آنها می‌گرفت بلافاصله همه می‌دانستند که این عکس تتلوست! امیرحسین مقصودلو که هوادارانش که نام آنها را هم همان تتلیتی‌ گذاشته، او را با نام تتلو می‌شناسند. کسی که با حواشی زیادش همیشه در صدر تعداد فالوئرهای اینستاگرام قرار داشت. اما چند ماه پیش بود که در صفحه‌ی شخصی‌اش گفته‌های عجیب و ضد زنی را مطرح کرد که حتی خیلی از هوادارانش هم شوکه شدند. این گفته‌ها موجی از نارضایتی را رقم زد و خیلی‌ها او را ریپورت کردند که در نهایت به حذف اکانت او در اینستاگرام منجر شد. گرچه بازهم خبرهای عجیبی از او به گوش می‌رسد، مثل چند هفته پیش که گفته بود قصد بازگشت به ایران را دارد؛ چیزی که البته بیشتر به یک شوخی شبیه بود! تصاویر او با مائده هژبری هم جنجالی شد.

وحيد مظلومين/ سلطان سکه

خیلی‌ها وحید مظلومین را به اسم سلطان سکه می‌شناسند؛ کسی که چند ماه پیش به جرم فساد فی‌الارض اعدام شد. او شم اقتصادی خوبی داشت و از دلالان دانه‌درشت بازار سکه و ارز بود. آنطور که شواهد نشان می‌دهد بخش زیادی از تلاطم و نوسانات قیمتی در چند ماه گذشته از جیب او و البته همراهش محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم که او هم اعدام شد آب می‎خورد. در پاساژهای سکه و ارز به مظلومین می‌گفتند آقا وحید و آنطور که خودش گفته بود تراکنش مالی سالانه‌اش بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است. البته در کمال خونسردی ۷۰۰ میلیارد تومان را رقم قابل‌توجهی نمی‌دانست! وقتی حکم اعدام مظلومین رسانه‌ای شد، التهابات بازار ارز و سکه فروکش کرد و مردم دوباره در مقابل صرافی‌ها صف کشیدند؛ این‌بار برای فروش دلارهایی که خریده بودند. البته بماند که همکارانش در بازار سکه و طلا او را معتمد می‌دانستند واز او به نیکی یاد می‌کردند.

سحر تبر/ عروس مردگان

عجیب‌ترین شاخ اینستاگرام شاید سحر تبر باشد. کسی که چهره و جراحی‌های بی‌شمارش در نگاه اول همه را شوکه می‌کند. دختری کم سن و سال که اصرارش بر تغییر چهره‌اش باورنکردنی است. حالا سحر تبر خیلی‌ها را به یاد انیمیشن عروس مرده می‌اندازد. قدرت فضای مجازی و جنون بعضی از افراد در مشهور شدن تا جایی پیش رفته که بعضی‌ها مانند سحر دست به جراحی‌های متعدد زیبایی می‌زنند؛ درواقع جراحی‌های وحشتناک زیبایی. ماجرای سحر تبر و چهره‌ی ترسناک او به قدری در فضای مجازی سروصدا کرد که از رسانه‌های خارجی هم سردرآورد. دختری که به دنبال شبیه شدن به آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی بود، اما حالا دلیل شهرت او تنها ترسناک و نامتعارف بودن چهره‌اش است؛ و البته ویدئوهای عجیبی که در فضای مجازی منتشر می‌کند و خیلی وقت‌ها با واکنش‌های تند کاربران همراه است.

محمدجواد آذري جهرمي/ وزیر مجازی

محمدجواد آذری جهرمی یکی از وزرایی است که دستی بر آتش استفاده از فضای مجازی به‌ویژه توئیتر دارد. کسی که از همان ابتدا که ماجرای فیلتر تلگرام مطرح شد، از مخالفان سرسخت فیلترینگ بوده و است و آن را پروژه‌ای شکست‌خورده می‌داند. او معمولا بعد از هر اتفاق رسانه‌ای پرسروصدا، توئیتر را آتش و موضع‌گیری می‌کند؛ از ماجرای بازداشت مائده هژبری گرفته تا استعفای محمدجواد ظریف که خیلی خودمانی از رفتن او ابراز ناراحتی کرده بود. چند وقت پیش هم اعلام کرده بود که می‌خواهد دفتر کارش را به عمارت کلاه‌فرنگی بی‌سیم منتقل ‌کند؛ برای همین جوی درست شد و بعضی‌ها به او لقب وزیر کاخ‌نشین دادند. گرچه او از خجالت این عده درآمد و در توئیترش ماجرا را شرح داد و نوشت: «اولین ساختمان فرستنده و تاسیسات رادیویی، یهویی شد کاخ! کلاه فرنگی جزو میراث کشور است و از آن محافظت می‌کنیم». درگیری‌های او با مخالفان رجیستری گوشی موبایل هم که جای خود دارد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه