ارسال به دیگران پرینت

امپراتوری روپرت مرداک با قیمتی باورنکردنی فروخته شد

قرارداد ۷۱ میلیارد دلاری دیزنی برای خرید بخش اعظم کمپانی فاکس نهایی و به این ترتیب دیزنی به غول بی‌رقیب دنیای سرگرمی تبدیل شد.

امپراتوری روپرت مرداک با قیمتی باورنکردنی فروخته شد

۵۵آنلاین :

کمپانی دیزنی در یک معامله به ارزش ۷۱ میلیارد دلار بخش عمده‌ای از کمپانی «فاکس قرن ۲۱» را زیرمجموعه خود کرد.

بر اساس این قرارداد مجموعه «فاکس فیلم» و استودیوهای تلویزیونی فاکس، شبکه‌های «اف‌ایکس»، «نشنال جئوگرافیک»، شبکه‌ «استار ایندیا» و البته ۳۰ درصد سهام فاکس در شرکت «هولو» به دیزنی ملحق شدند.

دیزنی که در سال مالی ۲۰۱۷ بیش از ۵۵ میلیارد دلار درآمد داشت و از این میزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سود کسب کرده بود، اعلام کرد که با خرید فاکس بیش از ۱۹ میلیارد دلار به درآمد این سال مالی اضافه خواهد شد.

از آنجا که این معامله گستردگی جهانی داشت و کشورهای زیادی را درگیر می‌کرد به موافقت‌ مراجع زیادی در جهان از جمله وزارت دادگستری‌ آمریکا، رگلاتورهای اروپایی و چینی نیاز داشت.

البته دیزنی برای به دست آوردن موافقت‌ آن‌ها قبول کرد که ۲۲ شبکه محلی ورزشی در آمریکا را همراه شبکه‌های ورزشی خود در برزیل و مکزیک بفروشد. در اروپا هم باید سهام خود در شبکه‌هایی مثل لایف‌تایم و هیستوری را واگذار کند.

ماجرای معامله دیزنی با فاکس که متعلق به خانواده روپرت مرداک مشهور است، به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. دیزنی در آغاز پیشنهادی ۵۲ میلیارد دلاری برای خرید فاکس ارائه کرد اما چندی بعد کمپانی کامکست وارد رقابت شد و پیشنهاد را تا ۶۵ میلیارد دلار بالا برد. در نهایت دیزنی با پیشنهاد ۷۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری معامله را از آن خود کرد.

به باور کارشناسان مالی دیزنی از این معامله سود بسیار خواهد برد و در تولید محتوا پیشتاز می‌شود اما در کوتاه مدت این تغییرات به علاوه هزینه راه‌اندازی سرویس آنلاین «دیزنی پلاس» آهنگ رشد سودآوری شرکت را کند می‌کند.

منبع : خبرانلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه