ارسال به دیگران پرینت

۵ عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌های هالیوود تعلق داشته است

خانه‌های هنرمندان و ستاره‌های هالیوودی همیشه به خاطر نام‌های مشهوری که پشت آنهاست از اقبال بیشتری نسبت به دیگر خانه‌ها برخوردار هستند و مردم تمایل بیشتری برای خرید این عمارت‌ها از خود نشان می‌دهند.

۵ عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌های هالیوود تعلق داشته است

۵۵آنلاین :

اغلب این خانه‌ها با قیمت‌های بالاتری هم فروخته می‌شوند و دلیلش هم چیزی نیست جز هالیوودی بودن مالک خانه! اما در این میان استثناهایی هم وجود دارد و برخی از عمارت‌های مجلل و بزرگ هنرمندان هرگز فروش نمی‌روند و دست آخر متروکه‌ای از آنها بر جا می‌ماند.

یا حتی اگر فروخته شود باز هم تضمینی وجود ندارد که مالک بعدی بتواند آن شکوه و جلال قبلی خانه را حفظ کند.

در همین راستا در زیر ۵ عمارتی را برایتان انتخاب کرده‌ایم که زمانی به سلبریتی‌های پرآوازه هالیوود تعلق داشته‌اند اما دست روزگار سرنوشت خوبی برایشان رقم نزده و به مخروبه‌ای مهجور تبدیل شده‌اند یا به طور کامل تغییر کاربری داده‌اند. با روزیاتو همراه باشید.

۱- «مزرعه نِوِرلند» مایکل جکسون هنوز هم در بازار موجود است و ۶۷ میلیون دلار قیمت دارد

5 عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌های هالیوود تعلق داشته است

باغ‌وحش، پیست ماشین‌های تصادفی، دو ریل قطار جداگانه و شهربازی مملو از دستگاه‌های متنوع در Neverland Ranch زمانی به مایکل جکسون بزرگ تعلق داشت. بر اساس گزارش‌ها، سلطان پاپ جهان این مزرعه بزرگ که ۱۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و در کالیفرنیا واقع شده را در سال ۱۹۸۷ میلادی به قیمت ۱۹٫۵ میلیون دلار خریداری کرد.

جکسون زمانی که در قید حیات بود در این شهرک بی‌نظیر جشن‌های بسیار بزرگی بر پا کرد. او حتی جشن تولد ۱۴ سالگی کیم کارداشیان را نیز در همین مزرعه برگزار کرد.

اما تمامی این جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ و بی‌نظیر در سال ۲۰۰۳ میلادی متوقف شدند. چرا؟ به خاطر اینکه در آن زمان مایکل جسکون به سواستفاده جنسی از کودکان متهم شد و پلیس نیز به این شهرک یورش برده و آنجا را مورد جست‌وجو قرار داد. خواننده سرشناس پاپ در سال ۲۰۰۵ میلادی به آزار کودکان متهم شد.

در نهایت، پس از دادگاه‌ها، اتهام‌ها و بدنامی‌هایی که برای مایکل جکسون پیش آمد او مزرعه نورلند را در سال ۲۰۰۹ میلادی با قیمت ۲۲٫۵ میلیون دلار به کلونی کپیتال فروخت.

میلیون‌ها دلار خرج نوسازی و تعمیرات اساسی این خانه شد. علامت تجاری آن نیز تغییر کرد و عنوان مزرعه سیکامور ولی به آن داده شد. بدنبال این فرایندها، این مزرعه در سال ۲۰۱۵ میلادی با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار برای فروش گذاشته شد. این در حالی بود که مایکل جسکون در سال ۲۰۰۹ میلادی درگذشت.

از آن تاریخ تاکنون هر روز از قیمت پیشنهادی این مزرعه کاسته می‌شود و در حال حاضر با قیمت ۶۷ میلیون دلار برای فروش فایل شده اما کسی خریدار آن نیست.

۲- خانه بروس لی در هنگ‌کنگ قرار است به مدرسه تبدیل شود

5 عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌های هالیوود تعلق داشته است

هنگامی که بروس لی در سال ۱۹۷۳ میلادی در سن ۳۲ سالگی درگذشت، خانه هنگ‌کنگ او فوری فروخته شد. یک نیکوکار چینی به نام یو پنگ لین در سال ۱۹۷۴ میلادی این خانه را خریداری و آن را به «هتل عشق» تبدیل کرد. اتاق‌های این هتل به صورت ساعتی به مشتری‌ها کرایه داده می‌شد.

پنگ لین بعدها گفت که قصد دارد این خانه را بفروشد و پول آن را به قربانیان زلزله ۲۰۰۸ سیچوئان اختصاص دهد. اما مردم در آن زمان اصرار داشتند که این خانه به یاد و در بزرگداشتت بروس لی همچنان حفظ شود و پنگ لین نیز از فروش آن منصرف شد.

این فرد خیر بعدها تصمیم گرفت این خانه را به موزه تبدیل کند اما دولت با او مخالفت کرد.

زمانی که پنگ لین در سال ۲۰۱۵ میلادی درگذشت، مشخص شد در وصیت‌نامه‌اش این خانه و تمامی املاک و مستغلات خود را وقف خیریه کرده است.

در نهایت هم تصمیم بر آن شد تا این خانه به مرکز آموزشی تبدیل شود و قرار است از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ ۴۰۰ دانش آموز در آن مشغول تحصیل شوند.

۳- عمارت برجا مانده از لیزا مینلی به مرکز جنگ‌های قانونی تبدیل شده است

5 عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌های هالیوود تعلق داشته است

بر اساس اخبار رسمی لس‌آنجلس، این عمارت در سال ۱۹۲۵ میلادی ساخته شد و بعدها دکوراسیون آن توسط معماری به نام جان الجین ولف تغییر یافت و مستقیما توسط کارگردانی به نام وینست مینلی خریداری شد.

این کارگردان در سال ۱۹۸۶ میلادی دار فانی را وداع گفت. او در وصیت خود در مورد این خانه چنین نوشته بود که همسرش مادام العمر اجازه زندگی در این خانه را دارد اما دخترش لیزا مینلی مالک اصلی عمارت خواهد بود.

لیزا تصمیم گرفت در سال ۲۰۰۰ میلادی عمارت بورلی هیلز را بفروشد. وقتی این خانه در سال ۲۰۰۲ میلادی فروخته شد، لی حاضر به خروج از خانه و تخلیه آن نشد. لیزا هم برای تلافی از پرداخت قبوض برق و دستمزد خدمتکاران خانه دست کشید - اگر چه خدمتکار حاضر شده بود به طور رایگان به کار خود در ان خانه ادامه دهد.

در این میان، لی شکایتی علیه لیزا به دادگاه ارائه کرد و در آن لیزا را به تخلف در قرارداد، آزار سالمندان و اعمال اذیت‌های احساسی و عاطفی متهم کرد.

او همچنین درخواست دریافت ۱ میلیون دلار غرامت وراثتی به نام خودش کرد که بتواند پس از فروش رفتن خانه بتواند برای خودش خانه‌ای خریداری کند. در نهایت لیزا مجبور شد خانه خودش را پس از فروش از خریدار کرایه کند و اجاره آن را پرداخت کرد تا لی تا پایان عمرش در آن خانه بماند.

قرارداد اجاره در سال ۲۰۰۶ تمام شد و مالک جدید ۲٫۳ میلیون دلار برای خانه پرداخت کرد. لی در سال ۲۰۰۹ میلادی درگذشت و مالکان جدید خواستار نوسازی و تعمیر آن شدند اما این اتفاق‌ها هیچ‌کدام روی نداد و این خانه همچنان بدون ساکن به صورت متروکه در محل خود رها شده است.

۴- خانه‌ای که زمانی به مایک تایسون تعلق داشت اکنون به کلیسا تبدیل شده است

5 عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌ های هالیوود تعلق داشته است

در فاصله ۸۰ کیلومتری از جنوب شرقی Cleveland در اوهایو؛ یک عمارت ۲۳۰۰ متر مربعی متروکه قرار دارد. مایک تایسون پیش از اینکه در سال ۱۹۹۲ میلادی به جرم تجاوز جنسی ۶ سال به زندان محکوم شود در این خانه زندگی می‌کرد.

این خانه یک اتاق ۹۳۰ متر مربعی با استخر داخلی داشت و از دیگر امکانات آن می‌توان به پله‌های مارپیچ آهنی، سقف و دیوارهای پوشیده از پول و ۴ قفس برای ۴ ببر اشاره کرد که در زمان خود بسیار عجیب و منحصربه‌فرد بود.

تایسون، مشت‌زن و قهرمان بوکس حرفه‌ای آمریکا پس از سه سال از زندان آزاد شد و به خانه خود بازگشت اما این عمارت باشکوه را در سال ۱۹۹۹ میلادی با قیمت ۱٫۳ میلیون دلار به Paul Monea فروخت؛ تاجری که برای ویدئوهای تمرین Tae-Bo خود مشهور است.

پل در سال ۲۰۰۸ میلادی به جرم همدستی در پولشویی دستگیر شد و این خانه تا سال ۲۰۱۰ میلادی خالی از سکنه به حال خود رها شد. اما بعدها با قیمت ۶۰۰ هزار دلار فروخته و کلیسای Living World Sanctuary اهدا شد. در حال حاضر پس از سال‌ها خالی بودن در حال حاضر به کلیسا تبدیل شده است.

۵- عمارت خالی از سکنه‌ی دیوید گیلمور، گیتاریست مشهور و محبوب پینک فلوید

5 عمارت متروکه‌ای که زمانی به ستاره‌ های هالیوود تعلق داشته است

عمارت Hook End Manor در مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع در آکسفوردشایر جنوبی در انگلستان قرار دارد. این خانه ۱۱ اتاق خوابه در سال ۱۹۸۰ میلادی توسط دیوید گیلمور، گیتاریست گروه موسیقی پینک فلوید خریداری شد.

این ملک امکانات عجیب و جالبی داشت از استودیوی ضبط صدا که توسط راد استورات و تام جونز استفاده می‌شد گرفته تا سنگ قبر ظاهری در زیرزمین.

گیلمور این خانه اشرافی را به وست ساید پروداکشن فروخت که بعدها مورداستفاده تهیه‌کننده‌ای به نام تریور هورن قرار گرفت. هورن پس از اینکه پسرش به طور تصادفی و در یک حادثه دلخراش همسرش را به ضرب گلوله مصدوم کرد، خانه را برای فروش گذاشت.

البته همسر هورن زنده ماند و سه سال تمام در کما به سر می‌برد. پس از به هوش آمدن این خانم توانایی حرف زدن یا حرکت کردن نداشت و در نهایت در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز بر اثر سرطان درگذشت.

این خانه در حال حاضر به فردی نامشخص تعلق دارد و به عنوان استودیوی ضبط صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه