ارسال به دیگران پرینت

جایزه یک میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری پسر بن لادن

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در ازای ارائه اطلاعاتی که به دستگیری حمزه بن لادن منجر شود، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

جایزه یک میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری پسر بن لادن

۵۵آنلاین :

در ازای ارائه اطلاعاتی که به دستگیری « حمزه بن لادن »، پسر «اسامه بن لادن»، رهبر گروه تروریستی القاعده منجر شود، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

آمریکا دو سال پیش به طور رسمی نام «حمزه بن لادن» را در فهرست سیاه تروریستی قرار داده و او را تهدیدی برای امنیت داخلی این کشور معرفی کرده است.

در بیانیه روز پنجشنبه وزارت خارجه آمریکا اشاره شده حمزه بن لادن از اوت ۲۰۱۵ با انتشار پیام‌های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفدارانش خواسته به تلافی قتل پدرش توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱، اقدام به حمله به آمریکا و متحدانش کنند.

اسامه بن‌لادن یکی از اعضای خانواده ثروتمند بن‌لادن در عربستان سعودی و بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی القاعده بود. او دوم ماه می ۲۰۱۱ در سکونت‌گاهش در آبوت‌آباد پاکستان توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

دولت آمریکا گروه تروریستی القاعده را به طرح‌ریزی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کرد. در این روز، ۴ هواپیمای مسافربری توسط ۱۹ عضو القاعده که 15 تن از آنها ملیت عربستانی داشتند، ربوده شد و برای حمله به برج‌های دو قلوی تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون مورد استفاده قرار گرفت.

منبع : دکه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه