ارسال به دیگران پرینت

جهاد کشاورزی اسفراین به بانوان رسید

اولین مدیر جهادی زن بر مسند مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین تکیه زد.

جهاد کشاورزی اسفراین به بانوان رسید

۵۵آنلاین :

طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی فائزه تاج‌آبادی به‌عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین معرفی و از زحمات خلیل عاقبتی تجلیل شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی اسفراین با برشمردن ظرفیت‌های شهرستان در بسیاری از زمینه‌های کشاورزی و دام‌پروری گفت: یکی از مزیت‌های اسفراین با توجه به مراتع وسیعی که در این شهرستان وجود دارد کاشت گیاهان دارویی است که رویکرد جدید سازمان مبنی بر توسعه این صنعت می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به تعداد قنوات در اسفراین اظهار داشت: این شهرستان باوجود 293 رشته قنوات بالاترین تعداد قنات را در استان دارد و بیشتر اعتبارات نیز به این بخش اختصاص‌یافته است.

عید محمد امانی توسعه گیاهان زینتی را نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان برشمرد و گفت: آمادگی همکاری در خصوص انجام طرح مطالعاتی کاشت گیاهان زینتی در شهرستان اسفراین راداریم که امیدواریم مدیریت جدید در برنامه کاری خود برای این امر پیش‌بینی لازم را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان ضمن قدردانی از زحمات آقای عاقبتی برای خانم تاج‌آبادی آرزوی موفقیت کرد و عنوان داشت: نگاه دولت تدبیر و امید، استفاده از نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی است.

فرماندار اسفراین نیز در این مراسم با تأکید بر سخنان ریاست جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده از سهم ۳۰ درصد بانوان در پست‌های مدیریتی، به نگاه ویژه دولت به این قشر اشاره کرد و انتصاب اولین مدیر جهادی زن در این شهرستان را به‌عنوان الگوی مؤثر در ارتقاء جایگاه بانوان در شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری و نیز سند پشتیبان برنامه ششم توسعه، سهم زنان از جایگاه‌های مدیریتی کشور 30 درصد است که این امر نشان‌دهنده توجه دولت به بانوان است.

رئیس شورای تأمین شهرستان اسفراین افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به کشاورزان از محل صندوق توسعه ملی 250 میلیون دلار جهت اشتغال پایدار روستایی و عشایری تخصیص داده است و امروز مفتخریم که اعلام کنیم این شهرستان با پرداخت 470 میلیارد ریال تسهیلات پایدار در بخش عشایری و روستایی رتبه برتر در استان را کسب کرده است.

طاهر رستمی با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه شهرستان افزود: عمده اشتغال شهرستان، در حوزه کشاورزی و دام‌پروری می‌باشد که در کنار صنایع می‌تواند به اقتصاد و افزایش درآمد مردم کمک کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به شرایط خشک‌سالی‌های اخیر به دنبال کاشت محصولات کم آب طلب و همچنین استفاده از شیوه نوین آبیاری باشند.

رستمی تغییر الگوی کشت استاندارد را یکی از عوامل مؤثر در کاهش اثرات خشک‌سالی عنوان کرد و گفت: مردم با درک شرایط کنونی خودشان نسبت به تغییر الگوی کشت اقدام کرده‌اند اما وظیفه مسئولین ترویج و ترغیب دیگران برای ادامه این مسیر است باید قبول کنیم که اقلیم منطقه تغییر کرده است برای همین منظور نیز مردم باید خودشان را با شرایط موجود سازگار کنند.

فرماندار اسفراین با اشاره به مصوبه قانون برنامه ششم توسعه در کارگروه بخش کشاورزی اظهار داشت: به خسارت دیدگان بخش کشاورزی که از بانک‌های عامل عمدتاً بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند تا سقف 170 میلیون ریال مهلت سه‌ساله جهت پرداخت تسهیلات داده‌شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش آقای خلیل عاقبتی رئیس سابق جهاد کشاورزی شهرستان در طول خدمت خود، اظهار داشت: آقای عاقبتی در ارائه خدمات مطلوب و اثرگذار به مردم خصوصاً کشاورزان و دامداران از هیچ کوششی دریغ نورزیدند و تمام ساعات شبانه‌روز را برای انجام‌وظیفه مشغول خدمت‌رسانی بودند و اکنون‌که به‌افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه