ارسال به دیگران پرینت

تبدیل یک باغ بنیاد مستضعفان به پارک

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد که یکی از باغ‌های متعلق به بنیاد مستضعفان به پارک تبدیل می‌شود.

تبدیل یک باغ بنیاد مستضعفان به پارک

۵۵آنلاین :

محمد سالاری در این خصوص گفت: در اوایل امسال بازدیدی از تعدادی از باغ‌‌‌های شهر تهران داشتیم که یکی از آنها باغ موسوم به وثوق‌‌الدوله در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری تهران بود. متاسفانه در این بازدید شاهد از بین رفتن تعدادی از درختان و در معرض تخریب قرار گرفتن بنای ارزشمند موجود در این باغ بودیم.

وی ادامه داد: پس از این بازدید نامه‌‌ای را به سعیدی‌‌‌‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان کشور ارسال و بر لزوم حفظ این باغ و تبدیل آن به مرکز گردشگری و تفرجگاهی به منظور بهره‌‌برداری عموم مردم تاکید کردم. همچنین با همراهی رییس و اعضای کمیسیون‌‌های شهرسازشی و معماری و سلامت و محیط‌‌زیست شورای شهر، جلسات متعددی با رییس و مدیران بنیاد مستضعفان برگزار کردیم. پیشنهاد ما برای تبدیل این باغ به پارک شهری مورد استقبال بنیاد قرار گرفت و این باغ به شهرداری تهران واگذار شد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری افزود: باغ وثوق‌‌الدوله که دارای ارزش تاریخی و طبیعی است پس از واگذاری به شهرداری تهران، توسط شهرداری منطقه ۱۴ بازآفرینی شد. این باغ فردا به صورت رسمی افتتاح می‌‌شود و شهروندان می‌‌توانند از این پس از این باغ به عنوان یک مکان تفرجگاهی برای گذران اوقات فراغت استفاده کنند.

سالاری ضمن تقدیر از همراهی مدیران بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران در صیانت و حفاظت از باغات و مهیا کردن زمینه بهره‌‌برداری توسط عموم اظهار امیدواری کرد که با تداوم پیگیری‌‌ها شاهد در اختیار قرار گرفتن سایر باغات این بنیاد و سایر نهادها و سازمان‌‌ها از جمله سازمان اوقاف، ‌ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادها باشیم و این رویکرد به یک جنبش همگانی در بین سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی تبدیل کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه