ارسال به دیگران پرینت

نیویورک به قطب کاریابی اهالی تکنولوژی تبدیل می شود

به نظر می رسد نیویورک به زودی به قطب کاریابی اهالی فناوری تبدیل می شود و این اتفاق نیز به لطف شرکت های سرشناسی مثل آمازون و گوگل انجام می شود که در حال توسعه مراکزی متعدد در چشم انداز کاری شهر نیویورک هستند.

نیویورک به قطب کاریابی اهالی تکنولوژی تبدیل می شود

۵۵آنلاین :

به نظر می رسد نیویورک به زودی به قطب کاریابی اهالی فناوری تبدیل می شود و این اتفاق نیز به لطف شرکت های سرشناسی مثل آمازون و گوگل انجام می شود که در حال توسعه مراکزی متعدد در چشم انداز کاری شهر نیویورک هستند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نبرد غولهای فناوری، از جمله آمازون و گوگل، تبدیل به فرصتی بی نظیر برای اهالی نیویورک شده تا فرصت های شغلی جدیدی را در حوزه فناوری بیازمایند. درواقع هم اکنون منهتن و لانگ آیلند در بهترین شرایط برای جویندگان کار قرار دارد.

در ماه نوامبر، آمازون اعلام کرد که یک دفتر 5 میلیارد دلاری در شهر لانگ آیلند با 25،000 شغل جدید آماده خواهد کرد. افزون بر این گوگل نیز در حال گسترش محوطه دانشگاه هادسون است و انتظار دارد کارمندانش تا سال 2022 دو برابر شوند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز تا پیش از این، بازار کار نیویورک از نرخ بیکاری 3.9 درصد رنج می برده است، اما به زودی نیویورک با مازاد مشاغل رو به رو می شود و در نتیجه نیروی کار زیادی را از شهرهای دیگر به سمت خود جذب می کند.

جید کالکو، اقتصاددان ارشد سایت مشاغل آنلاین Indeed.com در این خصوص گفت: "با وجود این که نیویورک یکی از گران ترین شهرهای آمریکا است، اشتغالزایی جدید، مزایای زیادی برای شرکت ها ارائه می دهد."

طی ماه گذشته، اداره کار نیویورک اعلام کرد بیکاری فصلی بهبود یافته و البته امیدها حکایت از این دارند که نرخ بیکاری با استخدام های جدید شرکت ها فناوری بهتر نیز شوند. انتظار می رود محوطه جدید گوگل، تا سال 2020 به پایان برسد. گوگل، که دارای بیش از 7،000 کارمند در این شهر است، انتظار دارد که این تعداد در ده سال آینده بیش از دو برابر شود.

آمازون نیز در یک بیانیه جدید که اخیرا در نیویورک پست و نیویورک دیلی نیوز منتشر شد، اعلام کرد انتظار دارد در طول یک دهه آینده 25000 شغل جدید اضافه کند، از جمله این مشاغل می توان به مهندسی نرم افزار، مدیریت محصول، مدیریت برنامه، مدیر عملیات، مدیر فروش و بازاریابی اشاره کرد . آمازون گفت که انتظار دارد که به طور غیرمستقیم نیزبه ده ها هزار شغل در ساخت و ساز، خدمات ساختمانی، منابع انسانی و خرده فروشی کمک کند.

اگر چه جزئیات مربوط به انواع شغل هایی که گوگل و آمازون قصد دارند در نیویورک استخدام کنند، هنوز مشخص نیست، اما انتظار می رود اینن مشاغل به حوزه های رسانه ، تبلیغات و امور مالی، مرتبط باشند.

تاتیانا بکر که تحلیلگر امور اقتصادی نیویورک است می گوید: اگر در سال 2010، از شهری مثل سیاتل به نیویورک نقل مکان می کردید همه می پرسیدند: چرا به نیویورک می روی؟ چرا که این شهر مرکز فناوری نبود و بیشتر در حوزه های مد، امور مالی یا املاک و مستغلات شناخته می شود. اما اکنون شرایط به کلی در حال تغییر است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه