ارسال به دیگران پرینت

بازداشت شریک ایرانی-آمریکایی مشاور سابق امنیت ملی ترامپ به‌دلیل لابی‌گری برای ترکیه

آمریکایی مایکل فلین به دلیل آنچه تلاش غیرقانونی برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های دولت آمریکا به منظور استرداد فتح‌الله گولن به ترکیه خوانده شده است، بازداشت شد.

بازداشت شریک ایرانی-آمریکایی مشاور سابق امنیت ملی ترامپ به‌دلیل لابی‌گری برای ترکیه

۵۵آنلاین :

شرکای تجاری مایکل فلین، مشاور ارشد سابق امنیت ملی دونال ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تلاش های غیرقانونی برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های دولت آمریکا به منظور استرداد فتح الله گولن به ترکیه، متهم شده اند. گولن مخالف ترکیه ای ساکن آمریکاست که آنکارا او را طراح اصلی کودتای نافرجام سال 2016 علیه دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، می داند.

دادستان های فدرال آمریکا در ایالت ویرجینیا، روز دوشنبه بیژن کیان، شریک ایرانی-آمریکایی فلین را به فعالیت به عنوان مأمور یک دولت خارجی (ترکیه) متهم کردند. اکیم آلپتکین، بازرگان ترکیه‌ای-هلندی، که در حال حاضر در استانبول به سر می برد، دومین متهم لابی گری برای ترکیه به منظور استرداد گولن به این کشور، است.

دادستان های فدرال ویرجینیا اتهامات علیه این دو نفر را یک روز پیش از صدور حکم فلین در دادگاه فدرال واشنگتن -به اتهام دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره ارتباطش با روس ها- فاش کردند. در این پرونده، هیچ اتهامی علیه فلین مطرح نشده است. مشاور امنیت ملی سابق ترامپ دسامبر سال گذشته میلادی (2017) به جرم خود مبنی بر دروغگویی به مأموران اف بی آی اعتراف کرد و وعده داد با رابرت مولر، بارزس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، همکاری کند.

در دادخواست ارائه شده به دادگاه، کیان و آلپتکین به تلاش های غیرقانونی و پنهانی برای تأثیرگذاری بر سیاست های آمریکا و ارائه چهره ای مخدوش از گولن متهم شده اند. آلپتکین همچنین به 4 فقره دروغگویی به اف بی آی نیز متهم شده است.

در ادامه این گزارش آمده است کیان که در کالیفرنیا زندگی می کند، روز دوشنبه در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش حاضر شد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه