ارسال به دیگران پرینت

تاثیرات وحدت‌آفرین تعیین یک روز برای حضور اقوام با لباس‌های خود در جامعه از زبان وحدتی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر مشارکت مردم حول موضوعات ملی گفت: دولت باید ایده‌هایی با عنوان شرکت مردم در مسائل فرهنگی و ملی را تحت یک لایحه ارائه کند. مطمئنا دلگرمی مردم در این شرایط بیشتر می‌شود

تاثیرات وحدت‌آفرین تعیین یک روز برای حضور اقوام با لباس‌های خود در جامعه از زبان وحدتی

۵۵آنلاین :

محمد وحدتی هلان نماینده بستان‌آباد به ضرورت مشارکت مردم در حوزه‌های ملی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: پای کار بودن دولت، مجلس و مردم، مطمئنا بسیاری از مشکلات ما را حل کرده، توسعه به وجود آمده و باعث رشد ما می‌شود. منتها لازمه‌ی این اقدام آن است که مردم در صحنه حضور داشته باشند. اگر مسئله‌ی اعتمادسازی در جامعه حل شود، مشارکت ملی بالا می‌رود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس‌های محلی و برگزاری بازارهای محلی برای ارائه محصولات فرهنگی قومی چقدر می‌تواند در ایجاد فضای وحدت و نشاط موثر باشد؟ اظهار کرد: این برنامه‌ها باعث توسعه فرهنگ‌های قومی کوچک وبزرگ مردم، وحدت و اتفاق نظر بین آنها می‌شود. اگر مردم ببینند که ما برای فرهنگ‌های و خرده‌ فرهنگ‌های آنها ارزش قائلیم، مشارکت بیشتری در زمینه‌ی حل مشکلات می‌کنند.

وی با اشاره به نقش دولت و نهادهای فرهنگی در افزایش مشارکت ملی گفت: دولت و مردم در این جور مسائل ملی و فرهنگی باید در کنار هم باشند. دولت باید ایده‌هایی را با عنوان شرکت مردم در مسائل فرهنگی و ملی تحت یک لایحه ارائه کند. مطمئنا دلگرمی مردم در این شرایط بیشتر می‌شود.

نماینده مردم بستان آباد با تأکید بر احیای فرهنگ ملی با تکیه بر ادیبان و فضلای ایرانی افزود: هر کدام از اقوامی که در ایران وجود دارند افراد و ادبای سرشناسی دارند. مثلا در آذربایجان شهریار و در شیراز، حافظ و سعدی را داریم. اگر ارزش بیشتری برای کسانی که در بین قوم‌ها سرشناسند و موجب اعتلای فرهنگ جامعه می‌شود، داشته باشیم و به آنها در رسانه‌ملی، مطبوعات و حتی خیابان‌ها و مکان‌های عمومی بیشتر بپردازیم، مطمئنا مردم علاقه‌مند خواهند شد.

وی در پایان وحدت ملی را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات دانست و گفت: این اقدمات باعث بیشتر شدن تلاش ‌و انگیزه‌ی مردم آنها و در نظر نگرفتن کاستی‌ها و کمبودهای جزئی می‌شود.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه