ارسال به دیگران پرینت

شهادت ۵۲ کودک فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸

جنبش بین المللی دفاع از کودکان اعلام کرد پنجاه و دو کودک فلسطینی ­از آغاز سال جاری میلادی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

شهادت ۵۲ کودک فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸

۵۵آنلاین :

شاخه فلسطینی جنبش بین المللی دفاع از کودکان روز دوشنبه اعلام کرد پنجاه و دو کودک فلسطینی ­از آغاز سال ۲۰۱۸ به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

جنبش بین المللی دفاع از کودکان اعلام کرد نیرو‌های رژیم صهیونیستی ۵۲ کودک فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه از آغاز سال جاری تاکنون کشته اند.

شاخه فلسطینی جنبش بین المللی دفاع از کودکان روز دوشنبه به مناسبت روز بین المللی حقوق کودک در بیانیه‌ای که خبرگزاری آناتولی نیز نسخه‌ای از آن را به دست آورد، این مطلب را اعلام کرد.

این بیانیه همچنین خاطرنشان کرد «در میان کودکان شهید فلسطینی ۴۶ کودک در نوار غزه به شهادت رسیده اند».

این جنبش همچنین مقامات رژیم صهیونیستی را متهم کرد به خشونت بیش از حد متوسل شده و به طرف کودکان تیر‌های جنگی شلیک کرده اند.

این بیانیه همچنین افزود: از ۵۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده، ۱۸ نفر بر اثر اصابت گلوله جنگی از ناحیه سر، ۹ نفر از ناحیه تن، هفت نفر از شکم و پنج نفر از گردن و بقیه نیز بر اثر سقوط آوار از قسمت‌های مختلف بدن زخمی شده بودند.

این منبع همچنین اعلام کرد بیش از ۲۰۷۰ کودک فلسطینی نیز از سال ۲۰۰۰ تاکنون بر اثر تیراندازی ارتش، نیرو‌های امنیتی و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

این بیانیه خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی هر سال ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را به دادگاه نظامی معرفی می‌کند.

بر اساس اعلام باشگاه زندانیان فلسطینی، نزدیک به ۳۵۰ کودک فلسطینی نیز در شرایط بسیار سختی در زندان‌های اسرائیل در بازداشت هستند.

هر سال ۲۰ نوامبر به عنوان روز بین المللی حقوق کودک گرامی داشته می‌شود. این تاریخ همزمان با تصویب کنوانسیون بین المللی حقوق کودک در روز ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹ اتخاذ شده که مطابق با قطعنامه ۴۴/۲۵ مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شده است و ۱۹۱ کشور آن را امضا کرده اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه