خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

دیدنی های ترکیه که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی استانبول بیشمار است ولی در اینجا با یک نگاه با محبوب ترین آنها آشنا خواهید شد. استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که هم مرز با اروپا و آسیاست و در طول قرن ها توسط امپراطوری ها پرورش داده شده است. سر تا سر این شهر پوشیده از فرهنگ و تاریخ است. به همین دلیل به شهری هیجان انگیز تبدیل شده است که از سراسر جهان مسافران زیادی را جذب جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری خود می کند.

دیدنی های ترکیه که نباید از دست بدهید

۵۵آنلاین :

جاهای دیدنی استانبول بیشمار است ولی در اینجا با یک نگاه با محبوب ترین آنها آشنا خواهید شد. استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که هم مرز با اروپا و آسیاست و در طول قرن ها توسط امپراطوری ها پرورش داده شده است. سر تا سر این شهر پوشیده از فرهنگ و تاریخ است. به همین دلیل به شهری هیجان انگیز تبدیل شده است که از سراسر جهان مسافران زیادی را جذب جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری خود می کند.

موزه ایاصوفیه نماد استانبول (Aya Sofya)

گفته می شود زمانی که امپراطور بیزانس برای اولین بار در سال ۵۳۶ میلادی بعد از کامل شدن کلیسای خود وارد آن شد، فریاد زد: "زنده باد خداوندی که من را شایسته انجام چنین کاری دانسته است. آه سلیمان، من تو را فراموش کردم!" ایاصوفیه به پایگاه خودستایی و تکبر وزریدن امپراطور بر جهانیان با دارایی و سربازانش تبدیل شد. سنت معتقد بود که منطقه اطراف تخت امپراطور در کلیسای ایاصوفیه مرکز اصلی فرمانروایی جهان است.

ایاصوفیه زمانی خانه پرستشی بود که در طول قرن ها به ادیان مختلف به خوبی خدمت کرد. بعد از اینکه ارتش عثمانی قسطنطنیه را فتح کردند، این کلیسا به یک مسجد تبدیل شد و در قرن بیستم به موزه تغییر یافت. امروزه، موزه ایاصوفیه یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می آید.

قصر توپکاپی (Topkapi Palace)

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تور ترکیه قصر توپکاپی است که آمیخته ای از تاریخ و مناظر خیره کننده می باشد. کاخ توپکاپی در ۵ کیلومتری دیوارهای سنگی توسط ۲۷ برج احاطه شده است و از دستاوردهای تاریخ عثمانی به شمار می رود. توپکاپی که تاریخش به قبل از قرن پانزدهم برمی گردد، بر روی تپه ای مشرف به دریای مرمره استانبول، تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی است.

در گذشته این کاخ مقر دولت ترکیه و محل اقامت رسمی سلطان های عثمانی بود، اما در حال حاضر موزه ای است که بزرگترین و قدیمی ترین کاخ جهان شناخته می شود. بازدیدکنندگان می توانند نگاهی اجمالی به حرمسراها، جایی که دولت در آن کار میکرده است، مجموعه ای از سلاح های قدیمی که توسط سلطان ها مورد استفاده بود، آشپزخانه های کاخ با مجموعه بزرگی از کارکنان، و خزانه کاخ با مجموعه از جواهرات و ساعت ها داشته باشند.

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد (Blue Mosque)

مسجد سلطان احمد یکی از بزرگترین هدایای معماری این شخص به پایتختش بود که یکی از زیباترین مسجدهای جهان به حساب می آید. امروزه این مسجد را به نام مسجد آبی می شناسند. مسجد آبی بین سال های ۱۶۰۹ و ۱۶۱۶ ساخته شد، بعد از اینکه ساخت مسجد به پایان رسید موجب خشم در سراسر جهان اسلام شد چون دقیقاً همانند خانه خدا در مکه ۶ مناره داشت. به همین دلیل مناره هفتم به عنوان هدیه‌ای برای مکه ساخته شد تا به این مخالفت پایان داده شود. نام مستعار این مسجد (مسجد آبی) از دکوراسیون داخلی‌اش که شامل دهها هزار کاشی ایزنیک است، گرفته شده است. فضای کلی و تأثیر رنگ داخلی، مسجد را به یکی از بهترین دستاوردهای معماری دوره عثمانی تبدیل کرده است.

از میان مطالب پیشین سایت: هتلهای ارزان ارمنستان ،تایلند ، کیش و دبی

یکی از بهترین دیدنی های استانبول که سفر به این شهر را لذت بخش خواهد کرد قدم زدن در میان باغ هایی است که در بین مسجد آبی و موزه ایاصوفیه قرار گرفته است.

اسب نژاد تراوا در شهر تراوا

انتظار نداشته باشید در این مکان براد پیت و یا اریک بانا را ببینید ( احتمال آن بسیار کم است) ولی مطمئنا اسبی زیبا و فریبنده، شبیه اسب نژاد تراوا در شهر تراوا( Trojan Horse,Troy) را خواهید دید. که یک راه رویایی و افسانه برای ورود به شهر تراوا و مشاهده ی نبرد اسب ها می باشد. این اسب فقط شبیه اسب تراوا می باشد ولی مطمئن باشید ارزش یک بار دیدن را دارد.

گالیپولی

گالیپولی (Gallipoli) از دیدنیهای ترکیه و محل برگزاری جشن سالیانه در روز آنزاک (ANZAC) می باشد- روز مهمی که در تقویم استرالیا و نیوزلند و سراسر دنیا نیز آمده است. این مکان همان جایی است که هزاران سرباز ارتش، در جنگ جهانی اول ، طی یک عملیات نظامی، جان خود را از دست دادند. سعی کنید در این مکان احترام لازم را به جای آورید . حتی در تابستان هم، سواحل بکر و دست نخورده آن در تور لحظه آخری ترکیه ، خلوت و دیدنی می باشد.

چندان فاصله زیادی با شهر تراوا ندارید، پس به همه جای آن سر بزنید و دیدن کنید.

پاموکاله

پاموکاله (Pamukkale) نیز از بهترین دیدنی های ترکیه است و در زبان محلی به معنای قلعه های پنبه ای می باشد و شما می توانید دلیل آن را به وضوح ببینید. آب سرشار از کلسیم از لبه صخره ها به شکل آبشاری کوچک، فرو می ریزد و در نهایت کلسیم موجود در آن ته نشین می گردد و برکه ها و تالاب های کوچک و زیبایی را به وجود می آورد که سوژه مناسبی برای عکاسان زبر دست می باشد. در بالاترین قسمت ای آبشار تالابی با آب گرم وجود دارد که مردم زیادی را به آن بالا می کشاند.

منطقه سلطان احمد

این منطقه، قدیمی‌ترین و گردشگرپذیرترین منطقه استانبول است که جاذبه‌های فراوانی چون کاخ توپ‌قاپی، مسجد کبود، هیپودروم (که امروز بخشی از میدان سلطان احمد است)، موزه هنرهای ترکی و اسلامی (قصر ابراهیم پاشا)، مسجد ایا صوفیه، بازار آراستا، حمام ترکی و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. این منطقه کوچک، علاوه‌براین جاذبه‌ها، دارای فضای بسیار آرامش‌بخشی است.

تنگه بسفر

تنگه بسفر در استابول، دارای سواحل بسیار زیبایی است که اطراف آن‌ها پر است از مکان‌های تاریخی، قلعه‌ها، خانه‌های بزرگ چوبی، هتل‌ها و رستوران‌ها. مناطق دیدنی این تنگه شامل منطقه آنادولو کاوایی، آرنا ووت کوی، ببک، قصر بیگلربیگی، امیرگان، کانلیکا، اورتاکوی، قلعه اروپا (روملی حیصاری)، موزه صاقب صابانچی، منطقه ساریر، بنیاد ایزنیک، رستوران بابا آدم، رستوران موزدچانگا، رستوران توگرا، هتل چهار فصل، هتل استانبول ادیشن، خانه هتل بسفر، W استانبول و هتل کمپینسکی است.

دیدنی‌های آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه و بعد از استانبول، دومین شهر بزرگ کشور است. این شهر دارای جنگل‌های کوهستانی بسیار، دشت خشک قونیه، رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی، موزه‌ها، معابد و دیدنی‌های بسیار است.

آنیت کابیر

آنیت‌کابیر محل دفن مصطفی کمال آتاترک، بنیان‌گزار و اولین رئیس‌جمهور ترکیه است. این مقبره در سال ۱۹۴۴ روی یک تپه ساخته شد. علاوه بر قبر آتاترک، قبر عصمت اینونو، دومین رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این مکان قرار دارد. تور ارزان ترکیه در سایت سفر باتو موجود است.

موزه تمدن آناتولی

موزه تمدن آناتولی در قسمت جنوبی قلعه آنکارا قرار گرفته و شامل ساختمان انبار بازار محمود پاشا عثمانی، کاروانسرای Kusunlu Han و موزه هیتی‌ها است. همچنین این موزه شامل بیش از ۲۰۰,۰۰۰ شی تاریخی است که تنها بخشی از آن به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه‌ها شامل مجسمه‌های عصر برنز و غارنگاره‌های دوره نوسنگی است.

موزه رحمی کوچ یک موزه صنعتی خصوصی است که تاریخ حمل و نقل، صتعت و ارتباطات ترکیه و سفر به ترکیه را به نمایش می‌گذارد. رحمی کوچ، عضوی از یک خاندان ثروتمند ترکیه و رئیس بازنشسته گروه کوچ، موزه اصلی را در سال ۱۹۹۱ در استانبول تاسیس و در سال ۱۹۹۴ افتتاح کرد. موزه خواهر، که کوچک‌تر از موزه اصلی است، در سال ۲۰۰۵ در آنکارا افتتاح شد.

مسجد حاج بیرم

مسجد حاج بیرم که در دوران عثمانی ساخته شد، نشانگر معماری اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ است. سقف این مسجد را تزئینات چوبی، و منادهایی از گل‌ها و گیاهان تشکیل داده است. نام این مسجد را به افتخار صوفی و شاعر ترک، حاج بیرم ولی انتخاب کردند. این مسجد در سال ۲۰۱۶، در فهرست آزمایشی میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

موزه زندان اولوکانلار

موزه زندان اولوکانلار که زندان سابق آنکارا است، در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. این اولین موزه زندان در ترکیه است. افرادی که به سیاست و تاریخ علاقه دارند، می‌توانند از این مکان دیدن کنند، اما برای افراد دیگر به دلیل اتفاقات وحشتناکی که در این مکان افتاده است، این مکان باعث افسردگی و ناراحتی‌شان می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه