ارسال به دیگران پرینت

مقام‌های آمریکایی: دولت ترامپ ارتباط ایران را با سوئیفت قطع نخواهد کرد

واشنگتن فری‌بیکن به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت پیش‌بینی می‌شود دولت ترامپ ارتباط ایران با سوئیفت را قطع نکند.

مقام‌های آمریکایی: دولت ترامپ ارتباط ایران را با سوئیفت قطع نخواهد کرد

۵۵آنلاین :

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن فری بیکن به نقل از مقام های آمریکایی مطلع نوشت پیش بینی می شود دولتدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اجازه دهد ارتباط میان ایران و سوئیفت(جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) همچنان ادامه یابد. طبق گفته این مقام‌های آمریکایی، اقدام احتمالی دولت ترامپ در این زمینه امتیاز ویژه و مهمی برای متحدان اروپایی واشنگتن که در آستانه وضع تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در ماه نوامبر (آبان ماه) مقامات ارشد آمریکایی را برای ادامه اتصال سوئیفت با جمهوری اسلامی ایران تحت فشار قرار داده اند، محسوب می شود.

گزارش واشنگتن فری بیکن می افزاید این اقدام احتمالی موجب نارضایتی اعضای ایران ستیز کنگره آمریکا شده است.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است متحدان اروپایی واشنگتن در ماه های اخیر دولت ترامپ را برای اتخاذ رویکردی انعطاف آمیزتر در قبال ایران، به ویژه درخصوص ارتباط تهران با سوئیفت که برای بروکسل اهمیت زیادی پیدا کرده است، تحت فشار قرار داده اند. با وجود آنکه دولت ترامپ اعلام کرده است همه مسیرهای مالی ایران را مسدود خواهد کرد، به نظر می رسد مقامات ارشد کاخ سفید تحت فشارهای اروپا کمی از مواضع سختگیرانه خود عقب نشینی کرده باشند.

در ادامه این گزارش آمده است مقام‌های آمریکایی که در جریان مذاکرات واشنگتن و بروکسل هستند در گفتگو با واشنگتن فری بیکن اعلام کردند علی رغم مخالفت اعضای ضدایرانی دولت ترامپ و کنگره، ایران همچنان ارتباط خود را با سوئیفت حفظ خواهد کرد.

این گزارش می افزاید در آستانه وضع تحریم های جدید واشنگتن علیه تهران، به دلیل مخالفت های سیاستمداران آمریکایی حامی اسرائیل که خواستار قطع کامل دسترسی ایران به نظام بین المللی بین بانکی هستند، تنش های داخلی در آمریکا بر سر این مسئله افزایش یافته است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه